80-100 אלף שקל ליממה - עלות השידור לחברות החדשות

חברת החדשות עשויות לפנות לזכייניות בתום מבצע "צוק איתן" בבקשת תוספת תקציב, ואילו הן מצדן עשויות לגלגל את הבקשה לרשות השנייה ולבקש הקלות

מתוך שידורי ערוץ 2
מתוך שידורי ערוץ 2

ההתלהטות במצב הביטחוני הביאה את חברות החדשות של הטלוויזיה המסחרית להיערכות מיוחדת, שדורשת גם תוספת תקציבית. על-פי ההערכות, חברות החדשות של הערוצים 2 ו-10 מוציאות בין 80 אלף שקל ל-100 אלף שקל כל אחת ביממת שידורים אחת.

אולם בעוד שבערוץ 2 הדבר מקשה על המצב הכלכלי של זכייניות הערוץ, למרבה האירוניה במצבו הנוכחי של ערוץ 10, ההשקעה בלוח חדשותי עדיפה על שידור התוכן המצוי על מדפיו. הדבר אף מתיישב עם תפיסת הערוץ החדש, שאותה הוא מנסה להדגים.

בעוד שתקציבי הפרסום צפויים לרדת בשל המתיחות, וזכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, נאלצות לוותר על תוכן עתיר רייטינג (כמו "The Voice" אתמול) ולוותר על מקבצי פרסום, ההוצאה התקציבית על השידור החדשותית רק עולה.

ההערכות הן כי בדומה לאירועים ביטחוניים בעבר, תפנה חברת החדשות לזכייניות בתום מבצע "צוק איתן", לקבלת תוספת תקציב.

הזכייניות מצדן עשויות לגלגל את הבקשה אל הרשות השנייה ולבקש הקלות, בעיקר בתחום ניוד הפרסום.

בערוץ 10 המצב התזרימי קשה יותר מאשר בערוץ 2, ועל כן העברת השידור לחברת החדשות דווקא מיטיבה עם הערוץ, במיוחד לנוכח נתוני הפריים-טיים שעולים בעתות משבר.

כך למשל, המהדורה המרכזית של חדשות 2 אתמול (ג') הובילה את הצפייה עם 877 אלף צופים וזכתה אתמול (ג') לרייטינג של 30.6% במשקי-הבית היהודיים. באותו זמן צפו בחדשות 10 כ-463 אלף צופים (בכלל אוכלוסייה) - 15.7% ממשקי-הבית. בחדשות 10 נרשמו אתמול שיאי צפייה לתוכנית הבוקר של אורלי וגיא ולתוכניתו של רפי רשף.

משדר החדשות המיוחד בחדשות 2 המשיך להוביל את הערב עם 29.8% - עם הפוגה של פחות מרבע שעה (ולכן אינה נספרת) לטובת תוכנית הריאליטי "The Voice" של זכיינית ערוץ 2 רשת. המהדורה המוקדמת (לפני המהדורה המרכזית של השעה 20:00) רשמה 13.2% בחדשות 10 ו-24.5% בחדשות 2. 73% מכלל צופי הטלוויזיה צפו אתמול בערב בערוצי הברודקאסט.

למרות העניין החדשותי הרב, משחק חצי גמר המונדיאל, ששודר בערוץ 33 ובאפיק ה-HD של רשות השידור 511 (לאור העובדה שבערוץ 1 המשיכו לעסוק באירועים הביטחוניים), שבו הביסה גרמניה את ברזיל 7-1, הגיע ל-21.2% צפייה.

עובדה מעניינת בהקשר זה היא שיותר מ-200 אלף מבין 739 אלף צופי המשחק היו במשקי-בית שאינם מוגדרים יהודיים על-פי הוועדה למדרוג. בסך-הכול נחשפו אתמול למשחק (צפו לפחות 3 דקות) כ-1.245 מיליון ישראלים.

בתוך כך, היום (ד') הבהירה המגישה המרכזית של חדשות 10, תמר איש-שלום, כי בכתבות החברה (לא כולל שידורים חיים) יפסיקו להעביר קולות צופרים, על מנת שלא לגרום ללחץ בקרב הצופים.

"אמש, כמה צופים כתבו לי פה בדף הפייסבוק שכמה אזעקות שנשמעו בכתבות מוקלטות ששידרנו יצרו לחץ מיותר בבית, כשחצי מדינה לא יודעת אם הצפירה היא בטלוויזיה או מחוץ לדירה", כתבה איש-שלום. "תודה, צודקים, והיום כל הכתבות והכתבים הונחו על-ידי המערכת לא לשלב אזעקות בעריכה".

חדשות
 חדשות