התותחים בעזה רועמים ושוק הנדל"ן בדרום נכנס לקיפאון

יו"ר ארגון קבלני באר שבע והדרום: "מאז תחילת המבצע כל משרדי המכירות בדרום סגורים" ■ במקביל, גם השיפוצניקים מדווחים כי בשבועות האחרונים חלה צניחה בעבודות

בנייה בבאר שבע / צילום: תמר מצפי
בנייה בבאר שבע / צילום: תמר מצפי

ההחרפה במצב הביטחוני וימי הלחימה במסגרת מבצע צוק איתן משפיעים גם על ענף הנדל"ן. "אתרי המכירות בדרום סגורים. מאז תחילת מבצע 'צוק איתן' משרדי המכירות באזור הדרום , באר שבע, אשקלון, אשדוד ואפילו ביבנה סגורים כי העובדים לא מגיעים לעבודה ואין מכירות", כך אומר אלי אביסרור, יו"ר ארגון קבלני באר שבע והדרום.

"גם באתרי הבנייה, רק 25% מפועלי הבניין מגיעים ומיד עם השמע האזעקה הראשונה הם עוזבים את האתר. המשמעות תהייה עיכוב במסירת הדירות שבגינו יאלצו הקבלנים לשלם דמי שכירות לרוכשים. לא זכור לי מצב כזה בכל המבצעים הקודמים", לדברי אביסרור. "במידה והמבצע יימשך נראה קבלנים נקלעים לקשיי מימון בגין אובדן ההכנסות בעוד שהם ממשיכים לשלם משכורות והוצאות בגין תקורות".

לדבריו , במבצע "עמוד ענן" קיבלו הקבלנים רק החזר בגין אובדן שכר עבודה וכעת נדרש טיפול בקנה מידה אחר מצד המדינה: "אנו דורשים כי הפיצוי יכלול גם פיצוי בגין אובדן הכנסות כמו במבצע עופרת יצוקה".

במקביל, גם השיפוצניקים מדווחים כי בשבועות האחרונים חלה צניחה בעבודות. "כל ענף השיפוצים מראשון לציון ודרומה מושבת מאז תחילת מבצע "צוק איתן". אף אחד לא ניכנס לשיפוץ כללי במהלך המלחמה וכל עוד נמשך איום הרקטות", כך טוען ערן סיב , יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ומוסיף גם הוא שמסיבה זו יש להכליל את השיפוצניקים בהסדרי הפיצויים העתידיים.