עתירה לבג"ץ: לאפשר לערוץ i24news לשדר בישראל

"יש חוסר סבירות וחוסר היגיון בכך שמדינות בכל העולם משדרות את הערוץ הישראלי המשודר מישראל - אך מועצת הכבלים מונעת דווקא מהישראלים לצפות בתכניו"

עתירה לבג"ץ נגד המדינה על ההחלטה שלא להעלות לשידור בישראל את ערוץ i24news: עמותת הקואליציה האזרחית עתרה לבג"ץ, באמצעות עו"ד ארוין שחר, נגד משרד התקשורת, ראש הממשלה, מועצת הכבלים והלוויין, הרשות השנייה, הוט ו-yes, בטענה כי "יש בכך חוסר סבירות וחוסר היגיון שמדינות בכל העולם משדרות את הערוץ הישראלי המשודר מישראל - אך מועצת הכבלים מונעת דווקא מהישראלים לצפות בתכניו".

על-פי העתירה, "חוסר הסבירות מגיע לאבסורד של ממש - כאשר לוקחים בחשבון שהמועצה מאפשרת ללוויין והכבלים להביא לקהל הצופים הישראלי מגוון רחב של שידורים בינלאומיים מחו"ל, חלקם ערוצי תעמולה מטעם של מדינות כמו רוסיה וסין, וחלקם שידורי ערוצים ערביים ששופעים תעמולה אנטי-ישראלית.

"יצוין כי הוט, העלתה לפני כשנה קדימונים פרסומיים של הערוץ הבינלאומי i24news, ואולם על-פי דרישת המועצה הופסקו שידורי הפרסום לערוץ, ומאז ועד רגע הגשתה של עתירה זו, הערוץ לא זכה לאישור".

על-פי העתירה, "היעדרו של ערוץ ישראלי המשדר בשפות זרות בלטה בשטח התקשורת הבינלאומית במשך שנים רבות. תחנות בינלאומיות רבות, אשר שידרו במקור רק בשפה אחת, החלו לאחרונה לגוון את שידוריהן והוסיפו לשידוריהן מגוון של שפות כדי להגיע לקהל יעד רחב ככל האפשר. כך נהגה תחנת אל-ג'זירה הערבית, אשר הרחיבה את קהל היעד שלה מעבר למאות מיליוני דוברי הערבית.

"מי שלא נהגה בדומה למתואר לעיל, מסיבות תקציביות, הייתה מדינת ישראל. אף על-פי שנזקקה להעברת מסריה אל ציבורים בינלאומיים רחבים לא פחות מהמדינות המוזכרות מעלה, לא השכילה מדינת ישראל או גורמים פרטיים בתוכה לתקצב, לממן או להקים ערוץ טלוויזיה בינלאומי שישדר ברמה מקובלת בשפות ערבית, אנגלית וצרפתית.

"למצער, הציפייה לפתיחת שידוריו של הערוץ הייתה לשווא, שכן דווקא מהקהל הישראלי נמנע מלצפות בשידורים אלה, וזאת כאשר אוכלוסייה של מאות מיליונים ברחבי העולם כבר נחשפים לתכניו".

עו"ד שחר טוען כי "אי-מתן היתר או רישיון בידי הרגולטור להעברת תכניו של ערוץ שידור מהווה פגיעה חריפה בחופש הביטוי".