מניית דורי בנייה חוזרת ליפול בעקבות דיווח חדש לבורסה

בדיקה ראשונית של החברה מגלה כי היא לא עומדת בחלק מאמות המידה הפיננסיות כלפי מחזיקי האג"ח ■ בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה

דורי סגל / צלם: תמר מצפי
דורי סגל / צלם: תמר מצפי

מניית דורי בנייה חוזרת היום (ג') ליפול בבורסה לאחר שהוציאה דיווח חדש לבורסה ובו הבהרות על השכלות מחיקת העתק בהון העצמי שלה. החברה מזהירה כי לא תוכל לעמוד בקובננטים (אמות מידה פיננסיות) כלפי מחזיקי האג"ח, מה שעלול למעשה להוות עילה לנושים להעמיד את החוב לפירעון מיידי.

כזכור, כבר שלשום פנתה איילים קרנות נאמנות להרמטיק, נאמן האג"ח של דורי, בבקשה להעמיד את החוב לפירעון מיידי בעקבות ההתפתחויות האחרונות. איילים מחזיקה בחוב של כמה מיליוני שקלים בודדים.

כתבות נוספות בנושא:

קבוצת דורי שוקלת להתמזג עם דורי בנייה - ולרכוש האג"ח

בענף הנדל"ן בטוחים שדורי בנייה תצא מהמשבר

בדיווח שפרסמה היום החברה היא מציינת כי הסטייה באומדני הפרויקטים שנאמדת ב-250-350 מיליון שקל אינה סופית והיא עדיין בבדיקה. המספר הסופי עשוי להיות נמוך יותר או אף גבוה יותר, כך שההשפעה המלאה על ההפסדים בהם תכיר החברה עדיין לא ידועה.

החברה מציינת כי בבדיקה ראשונית שערכה עולה כי היא לא תוכל לעמוד באמות מידה פיננסיות כלפי מחזיקי האג"ח, המתייחסות ליחס הון עצמי לסך המאזן ולהון עצמי מזערי. ייתכן שהיא לא תעמוד גם ביחסים פיננסיים בשטר הנאמנות של מחזיקי אג"ח א', אך לא מדובר בהפרה של שטר הנאמנות שכן שם נקבע כי אי-עמידה בקובננטים תיבחן בתקופה של 2-3 רבעונים עוקבים.

בתוך כך הוגשה היום לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה בטענה שהיא פרסמה דוחות כספיים "שאינם משקפים את מצבה הכספי האמיתי". את הבקשה הגיש משקיע שרכש 2,500 מניות החברה ב-18 במארס בשם בעלי המניות. בתביעה מוזכרת מחיקה שכבר ביצעה דורי בנייה לפני כחודשיים, אך המשקיעים טוענים כי לא היה בכך "ניקוי אורוות" יסודי אלא רק "פתיחת צוהר קטן דרכו השתחרר רק מעט מהריח הלא-נעים שדבק בדיווחי החברה".

בתביעה מוזכר נזק של מעל ל-5 מיליון שקל לבעלי המניות הפרטיים, בהערכה ראשונית וגסה.