קשת תבצע קיצוץ שכר רוחבי; "האח הגדול" תמשיך

הקיצוצים כוללים גם הוצאת עובדים לעוד שני ימי חל"ת, קיצוץ בהפקות הפריים ובהפקות עתידיות כמו "הכוכב הבא" והורדה של תוכניות האוף-פריים ■ הפקת "האח הגדול" תצומצם, וייתכן כי העונה תקוצר ■ קיצוצים גם ברשת ובערוץ 10

זכיינית ערוץ 2 קשת מחריפה את הקיצוצים לאור משבר הפרסום בשוק הטלוויזיה המסחרית. ל"גלובס" נודע כי בתום ישיבה שהתקיימה לפני יומיים בזכיינית הוחלט לצאת לקיצוץ שכר רוחבי בחברה החל מחודש ספטמבר. קיצוץ השכר יימשך שנה לפחות.

כמו כן, הוחלט בזכיינית להוציא את עובדי החברה לעוד שני ימי חופשה ללא תשלום במהלך חודש אוגוסט, בנוסף לשניים שכבר הוצאו אליהם בחודש יולי.

הקיצוץ יגיע גם להפקות של קשת. הזכיינית הורידה ולא תשיב למסך לפי שעה אף אחת מתוכניות האוף-פריים, ובהן "ראש בראש", "אנשים" ו"חי בלילה". עוד הוחלט לצאת לקיצוץ של עד 20% בתקציבי הפקות הפריים-טיים היחידות המשודרות כרגע, פרט לחדשות - "האח הגדול" ו"תוכנית קיציס".

ירידה של 90% בהכנסות

בקשת החליטו שלא להוריד לפי שעה מהמסך את "האח הגדול", אולם ההפקה תצומצם, עובדים בה ישוחררו, ולא מן הנמנע כי עונתה תסתיים מוקדם מהמתוכנן.

אתמול (ד') קיים סמנכ"ל התוכן של קשת רן תלם פגישה עם עובדי ההפקה של אנדמול ישראל ועדכן אותם בהחלטות. החלטה סופית בעניין עשויה להתקבל בימים הקרובים.

גם ההפקות העתידיות יושפעו משמעותית: קיצוץ של 20% הונחת על הפקת "הכוכב הבא" של טדי הפקות, ועל תוכנית שכבר הצטלמה וכעת נמצאת בשלבי עריכה בשם "הצילו". לפי שעה גם לא נקבעו מועדי שידור ל"פרלמנט" ול"יצאת צדיק".

מאז מבצע "צוק איתן" ועד היום מוערכים הפסדי קשת ב-50 מיליון שקל, והפסדי הטלוויזיה המסחרית כולה, ובכלל זה גם רשת, ערוץ 9, וערוץ 10, עומדים על כ-130 מיליון שקל. זאת, בשל צניחה של 90% בהכנסות בתקופה שהייתה אמורה להיות תקופת שיא בהכנסות, אך הפכה לקשה בתולדות השידור המסחרי.

גם בזכיינית ערוץ 2 רשת עשויים להחריף את צעדי הקיצוץ בימים הקרובים, זאת לאחר שגם השבוע הוחלט שם להוציא עובדים לחופשות מרוכזות.

כפי שדווח אתמול ב"גלובס", גם עובדי חדשות 10 צפויים לספוג בקרוב הורדה בשכרם "לאחר שתיגמר המתיחות", ובימים אלה מתקיימים שם דיונים מול ועד העובדים באשר לאופי הקיצוץ והתגמול עליו.

תגובות רשת וערוץ 10 לא נתקבלו עד לפרסום הידיעה.

קשת: "המשבר החריף ביותר"

מקשת נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים קשת, לצד כלל גופי השידור, סופגת הפסדים כלכליים כבדים של עשרות מיליוני שקלים. עם זאת, קשת עושה את מירב המאמצים על מנת לספק לצופים תמהיל שידורים לצד רצף החדשות, עם תוכניות כמו 'האח הגדול', תוכנית חדשה של קיציס, 'עובדה' ועוד.

"מדובר במשבר הכלכלי החריף ביותר שחווינו עד כה, אשר השלכותיו ישפיעו על השוק עוד זמן רב. אנו נוקטים באופן מיידי אמצעים לצמצום עלויות, לצד צעדים משמעותיים בכל המישורים, בהם צמצום והקפאה, במטרה להמשיך ולאפשר תעסוקה לאלפי עובדים".