רמי לוי גייס 18 אלף לקוחות לכרטיס האשראי החוץ-בנקאי

זאת בתוך פחות מחודש ■ הכרטיס הושק בשיתוף עם ישראכרט ■ במקביל משיק לוי מועדון לקוחות חדש, גם הוא בשיתוף עם ישראכרט, המעניק לראשונה לחברת האשראי גישה לנתוני הקונים ברשת

רמי לוי / צילום: מתוך הוידאו
רמי לוי / צילום: מתוך הוידאו

רשת רמי לוי שיווק השקמה משיקה מועדון לקוחות חדש, בשיתוף עם ישראכרט, שיחליף את מועדון הלקוחות הנוכחי של הרשת. הרשת מציעה ללקוחותיה להצטרף למועדון החדש, ומנפיקה להם ללא תשלום כרטיס מועדון, המשמש גם ככרטיס נטען.

רשת רמי לוי היא רשת השיווק הראשונה והיחידה, אשר מועדון הלקוחות הרגיל שלה נעשה בשיתוף עם חברת אשראי. יתר רשתות השיווק מנהלות את מועדון הלקוחות הרגיל בנפרד, ולשותפות שלהן בכרטיס האשראי החוץ-בנקאי אין גישה לבסיס הנתונים של מועדון הלקוחות הרגיל. ההסכם של רמי לוי וישראכרט מאפשר לחברת האשראי גישה מלאה לפרטי חברי מועדון הלקוחות ולמאפייני קניותיהם.

מאגר זה צפוי להקל על חברת האשראי בגיוס לקוחות מקרב חברי המועדון. בכיר מאחת מחברות האשראי מסביר כי "בפועל, ישראכרט קיבלה שליטה על בסיס הנתונים של מועדון הלקוחות. כרטיס הפלסטיק הוא האויב של מועדוני האשראי. תמיד יש דילמה איך לגרום לרשת לבצע העדפה בין כרטיס הפלסטיק לכרטיס האשראי. אנחנו, חברות האשראי, לא אוהבות שהשותפים העסקיים שלנו ממשיכים לתת הטבות לחברים שאינם מחזיקים בכרטיס האשראי. זה מערער לנו את המודל.

"המודל אומר שמי שזכאי להנחה הוא רק זה שיש לו כרטיס אשראי. האינטרס שלנו הוא שהלקוח ישתמש כמה שיותר בכרטיס האשראי: שישלם על קניות מחוץ לרשת, שייקח הלוואות, שיפרוס תשלומים ורצוי בקרדיט. הפלטפורמה של הנתונים תאפשר להפעיל לחצים להמיר את כרטיס המועדון לכרטיס אשראי. ישלחו מייל, SMS, יחפרו לך. יגידו לך שבכרטיס האשראי אפשר לקבל עוד הנחות".

נזכיר כי בתחילת יולי השיקה רשת רמי לוי כרטיס אשראי חוץ-בנקאי, בשיתוף עם ישראכרט. הרשת החלה בגיוס לקוחות כפיילוט ב-5 סניפים, שהתרחב ל-12 מסניפי הרשת. עד כה גייסה הרשת כבר 18 אלף איש למועדון הלקוחות.

לקראת ההשקה פורסם כי הרשת שמה לה ליעד לגייס 120 אלף לקוחות בשנה הראשונה, והיעד הרחוק יותר עומד על 300 אלף מחזיקי כרטיס אשראי.

ההצטרפות לכרטיס האשראי מקנה שובר מתנה בשווי של 135 שקל לקניות ברשת ושורת הטבות הכוללות הנחה ברכישת דלק בתחנות סונול ועוד. מחזיקי כרטיס האשראי יוכלו ליהנות גם מהלוואה בסך 1,500 שקל לחצי שנה ללא ריבית.

מבחינת רשת רמי לוי, הכרטיס הנטען מאפשר לה להתגבר על השיעור הגבוה של סירובים להנפקת כרטיס אשראי חוץ-בנקאי, העשוי להגיע ל-20%-50%. מחזיקי הכרטיס הנטען יוכלו להטעין אותו בסניף ולעשות בו שימוש בכל בתי העסק המכבדים כרטיסי ישראכרט.

הצדדים גם מציעים תמריץ הצטרפות, כאשר לקוח שיטעין את הכרטיס פעמיים, בכל סכום שיבחר - יקבל 40 שקל מתנה לקניות ברשת.

רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת, מסר היום (א') ל"גלובס" כי "באמצעות הכרטיס הנטען, חברי המועדון יכולים ליהנות גם מהטבות הניתנות למחזיקי כרטיס האשראי, כמו למשל ההנחה בדלק. יש אנשים שרוצים לבזבז את מה שיש להם ולא להיכנס למסגרת אשראי, והדבר מתאפשר להם באמצעות הכרטיס הנטען".