לקוחות ישראלים של טורקיש איירליינס: "אובדן מזוודות סיטוני"

"ניסינו להתקשר למשרדי טורקיש איירליינס. אין קול ואין עונה. היום, אחרי 45 דקות המתנה, סוף-סוף ענתה לי גברת שלא הסבירה דבר והתנערה מאחריות. רק אמרה: 'תתקשרו ביום חמישי כדי לברר איפה הדברים עומדים'"

טורקיה טורקיש איירליינס מטוס / צלם: רויטרס
טורקיה טורקיש איירליינס מטוס / צלם: רויטרס

עם או בלי קשר להחלטתה לבטל שתי טיסות יומיות לישראל וממנה החל מ-18 באוגוסט - נוסעים ישראלים שטסו עם חברת התעופה טורקיש איירליינס מתלוננים על אובדן מזוודות ועל אי-מענה טלפוני.

אחת מהן היא לקוחה ממרכז הארץ שטסה עם טורקיש איירליינס ב-19 ביולי עם עצירת ביניים באיסטנבול. "אני ובני משפחתי טסנו לטיול שורשים בריגה עם 5 מזוודות", היא מספרת. לדבריה, הטיסה הלוך עברה בנעימים. לעומת זאת, בטיסה חזור, ב-9 באוגוסט, האווירה הנעימה התחלפה בעכורה.

"נחתנו בנתב"ג במוצאי שבת האחרונה. המתנו זמן רב למזוודות, אך אלה לא הגיעו. ולא רק המזוודות שלנו, אלא גם של עוד הרבה מאוד נוסעים אחרים בטיסה שלנו", היא טוענת.

עוד לדבריה, אפשר להשלים עם אובדן מזוודות, אם הוא לא מעשה מכוון, אך אי-אפשר להשלים עם התעלמות טוטאלית. "אתמול והיום ניסינו להתקשר למשרדי טורקיש איירליינס. אין קול ואין עונה. היום, אחרי 45 דקות המתנה, סוף-סוף ענתה לי גברת שלא הסבירה דבר והתנערה מאחריות. רק אמרה: 'תתקשרו ביום חמישי כדי לברר איפה הדברים עומדים'".

ל"גלובס" נודע כי אי-מענה טלפוני במשרדי טורקיש איירליינס ברמת-גן גרם להתאחדות סוכני הנסיעות להתלונן על כך כבר בשבוע שעבר בפני רשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה. מאות תלונות של סוכני נסיעות שאינם מצליחים לקבל מענה מנציגות טורקיש בישראל, לא בטלפון ולא במייל, הצטברו בהתאחדות, וזו כאמור פנתה לרת"א ודרשה את התערבותה בנושא.

רת"א פנתה בנידון לטורקיש איירליינס, וזו השיבה לה כך: "עובדי טורקיש עסוקים בימים האחרונים בהסדרת בתי-מלון וטיסות חלופיות לאותם נוסעים ישראלים שטיסותיהם בוטלו, וגם מצב דברים זה יצר עומס רב במענה לפניות הנוסעים. כמו כן, הנהלת טורקיש עברה בעת האחרונה למשכנה החדש במגדל משה אביב, ומטבע הדברים חוותה 'חבלי לידה' של הטמעה ויישום של מערכות מידע ותקשורת.

"אנו מודעים לפניות הרבות בימים האחרונים, ונמשיך לפעול לשיפור השירות ולמתן מענה מהיר ככל שניתן בנסיבות האמורות".