פרשת דן כהן: נדחתה תביעתו נגד דירקטוריון חברת החשמל

כהן תבע דירקטורים שכיהנו עמו בחברת החשמל, וזאת במסגרת תביעה בסך 200 מיליון שקל שמנהלת נגדו החברה ■ התביעה נדחתה על בסיס הלכה של העליון, לפיה מי שגרם בזדון לנזק לא יוכל לטעון כלפי אחר שהוא זה שהתרשל

דן כהן שופט לשעבר / צלם: רויטרס
דן כהן שופט לשעבר / צלם: רויטרס

בית המשפט המחוזי דחה אתמול (ד') על הסף את התביעה (הודעה לצדדים שלישיים) שהגיש השופט לשעבר דן כהן נגד דירקטורים שכיהנו עמו בדירקטוריון חברת החשמל ב-2002. זאת, במסגרת התביעה האזרחית בסך 200 מיליון שקל שמנהלת נגדו החברה בגין הרשעתו בקבלת שוחד מחברת סימנס בעת שכיהן כדירקטור בחברת החשמל.

בתגובה לתביעה הגיש כהן הודעה לצדדים שלישיים נגד 8 דירקטורים שכיהנו במועדים הרלבנטיים כחברים בוועדת המכרזים העליונה של חברת החשמל, בהם דן אלמן, אלי לנדאו ונחום אדמוני. זאת, בטענה כי אם וככל שתוטל עליו אחריות לנזקיה של חברת החשמל, על הדירקטורים לשפותו בגין כל סכום שיחויב. זאת, לטענתו, משום שהדירקטורים הפרו כביכול את חובתם להפעיל שיקול-דעת עצמאי ואת חובות האמון והזהירות שלהם, כשאישרו את ההתקשרות עם סימנס.

הדירקטורים ביקשו לסלק על הסף את הודעת כהן בהתבסס על הלכה של העליון, לפיה מי שגרם בזדון וביודעין לנזק - לא יוכל לטעון כלפי גורם אחר שהוא זה שהתרשל, בכך שלא מנע את הנזק.

המחוזי פסק כי הלכת העליון "נכונה על אחת כמה וכמה בענייננו של כהן", כיוון שהוא הודה באישומים המיוחסים לו, וניתן נגדו פסק דין מרשיע וחלוט; וכן בשל האשמה המוסרית שדבקה במעשיו החמורים.

את כהן ייצג עו"ד מיכאל שפיגלמן ממשרד שפיגלמן, קורן, ברק, זמיר ושות'; ואת הדירקטורים ייצגו עורכי הדין יהושע חורש, רונן ברומר והילה ביטון ממשרד ש. הורוביץ ושות'.