התפוצצות הדיגיטל של ברצלונה

72 מיליון עוקבים בפייסבוק, 12 מיליון בטוויטר, 10 בגוגל+, 3.3 באינסטגרם, 30 מיליון אירו הכנסות בשנה ■ מספרי מחלקת הניו-מדיה של הקטאלונים

לואיס סוארז, ברצלונה / צלם: רויטרס
לואיס סוארז, ברצלונה / צלם: רויטרס

ברצלונה מכניסה כ-30 מיליון אירו בעונה מפעילות הדיגיטל שלה - ממכירת כרטיסים אונליין למשחקיה ולמוזיאון שלה, חנות מוצרים וירטואלית, פרסום וחסויות. כך מדווח העיתון הספרדי "אל פאיס".

בכתבה אודות מחלקת הניו-מדיה של מועדון הכדורגל הקטאלוני, מצוין כי לבארסה יש את נוכחות הדיגיטל הגבוהה ביותר בספורט העולמי - במה שבא לידי ביטוי ב-72 מיליון עוקבים בפייסבוק, 12 מיליון בטוויטר, 10 מיליון בגוגל+, 3.3 מיליון באינסטגרם, 1.5 מיליון ביו-טיוב ועוד 1.1 מיליון ב-Sina Weibo (שירות מיקרו-בלוגינג סיני).

"ההתפוצצות הזאת יצרה מסחור אדיר עבור הקבוצה, ששינתה גם את הדרך בה היא מנהלת משאים ומתנים בדבר הסכמי ספונסרשיפ", נכתב ב"אל פאיס". דידאק לי, ראש מערך הדיגיטל של ברצלונה, סיפר: "פעם, אם היינו רוצים למכור חסות לספונסר סיני - אז היינו מקבלים מהספונסר המיועד אינפורמציה לגבי היקפי החשיפה שלנו בסין. היום אנחנו פשוט מראים לו את נתוני הביקורים בשלל האתרים שלנו והרשתות החברתיות, והוא כבר מבין".

כזכור, ברצלונה סיימה את עונת 2013/14 עם הכנסות שיא בתולדותיה - 530 מיליון אירו - כך שמכירות הדיגיטל למעשה מהוות כיום כ-5% מהמחזור שלה.