מקורבים לברייט פוד: אין קשר בין החקירה לדחיית עסקת תנובה

היו"ר הקודם של החברה הסינית נעצר לאחרונה בשנחאי, אך דובר ברייט פוד מדגיש ל"וול סטריט ג'ורנל" כי החקירה לא תשפיע על אסטרטגיית הרכישות

האם יש קשר בין חקירת השחיתות בענקית המזון הסינית ברייט פוד, במסגרתה נעצר לאחרונה היו"ר הקודם של החברה, לבין דחיית סגירת רכישת תנובה ב-45 יום? לפי מקורבי ברייט פוד, התשובה שלילית.

מבטח שמיר דיווחה אתמול (ג') לבורסה על דחייה של 45 יום בסגירת עסקת תנובה והדגישה כי אם עד מועד ההשלמה החדש ברייט פוד לא תקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים בסין, יהיה זכאי כל צד לדחות את מועד ההשלמה ב-3 חודשים נוספים, כלומר עד ליום 5 בינואר 2015.

כזכור, מדובר בעסקה בה תרכוש ברייט פוד 56% ממניות תנובה המוחזקות על-ידי אייפקס לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל.

בימים האחרונים דווח בתקשורת הזרה על מעצרו של יו"ר ברייט פוד הקודם, וונג זונגנן (Wang Zongnan), שכיהן בעבר בתפקיד רשמי במפלגה הקומוניסטית של סין. הוא נעצר על-ידי התובע המחוזי של שנחאי.

בהודעה לתקשורת התובע המחוזי לא פירט את החשדות נגד וונג, אם כי ציין שמדובר בעבירות שבוצעו לכאורה כשוונג כיהן בתפקיד בכיר בענף הקמעונאות, כלומר בתקופתו בברייט פוד.

בעבר טענה ברייט פוד כי וונג בן ה-59 פרש מתפקידו בשל בעיות בריאותיות.

בסביבת ברייט פוד אומרים כי אין קשר בין החקירה לעסקת תנובה. לדברי גורמים המקורבים לחברה, "היו"ר הקודם סיים את כהונתו באוקטובר 2013, והחשדות נגדו אינם קשורים כלל לפעילותו בברייט פוד אלא בחברות אחרות. החשדות והחקירה ידועים בסין כבר חודשים ודווחו מזמן בסוכנויות הידיעות הסיניות, כך שלא מדובר במשהו חדש שהתגלה פתאום לצדדים בעסקה".

דובר ברייט פוד הדגיש בפני העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי מעצרו של וונג וחקירת השחיתות לא ישפיעו על אסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית של החברה הסינית, כלומר לא תהיה השפעה על עסקאות רכישה. "התרחבות גלובלית היא אחת האסטרטגיות החשובות של ברייט פוד, ואנו נמשיך קדימה", אמר.