הוט מובייל גבתה תשלום על פנייה לשירות הלקוחות - ונקנסה

הוט מובייל גבתה בטעות כסף מלקוחות שהתקשרו להתלונן על תקלות ■ משרד התקשורת קנס אותה ב-44 אלף שקל וחייב אותה להחזיר 16 אלף שקל ללקוחות ■ החברה טענה כי מדובר בתקלה טכנית שטופלה מיד

הוט מובייל / צילום אייל יצהר
הוט מובייל / צילום אייל יצהר

שירות הלקוחות של הוט והאופן שבו החברה מתייחסת ללקוחותיה מתחילים להיות בעיה הרבה יותר רצינית מסתם עוד בעיית שירות. משרד התקשורת הודיע היום (א') כי חברת-הבת של הוט, הוט מובייל, גבתה תשלום מלקוחות שפנו אליה והתלוננו על תקלות. כתוצאה מכך, החברה נקנסה בסכום של 44 אלף שקל וחויבה להחזיר ללקוחות 16 אלף שקל.

על רקע הסכום הקטן יחסית שהחברה חויבה להחזיר, נדמה כי המשרד עצר את התופעה כבר בשלביה הראשונים, ואולם איך בכך כדי להמעיט מחומרת הבעיה. ככל הנראה מדובר בתקלה טכנית, טענה שלדעת המשרד אין בה כדי למנוע את העיצום הכספי.

לדברי משרד התקשורת, ההחלטה להטיל קנס על הוט מובייל באה בגין תשלום שגבתה שלא כדין ממנויים, אשר התקשרו למוקדי הפניות הטלפוני לשירות התקלות, התקשרות שעל-פי האסדרה של משרד התקשורת הינה ללא תשלום.

הוט טענה כי התקלה טופלה במהירות, ולכן הקנס אינו פרופורציונלי, אולם טענתה נדחתה, והמשרד החליט לקנוס אותה בכל זאת, אם כי בשיעור נמוך בהרבה ממה שמאפשר החוק.

הקנס שספגה הוט מובייל הור הקנב השני בתוך זמן קצר שסופגת החברה-האם הוט. רק לפני מספר שבועות הואשמה הוט בשירות לקוחות לקוי ונקנסה ב-1.3 מיליון שקל.