ההצעה של מוריניו: להכניס לכדורגל פסקי זמן בכל מחצית

מאמן צ'לסי מעוניין בטיים-אאוטים בסגנון ה-NFL, ומצביע על מהלכים של לואיס ואן חאל מהמונדיאל האחרון לחיזוק טענתו

ז'וזה מוריניו / צלם: רויטרס
ז'וזה מוריניו / צלם: רויטרס

ז'וזה מוריניו, מנג'ר צ'לסי, קורא למועצת הכדורגל הבינלאומית (IFAB) לבצע שינוי בחוקת המשחק: לאפשר למאמנים "פסק זמן" אחד בכל מחצית, בסגנון הנהוג בליגת הפוטבול האמריקאית (NFL), בו יוכלו להדריך את השחקנים.

"הכדורגל איטי מאוד בשינויים בחוקים שלו", מצוטט הפורטוגלי ב"טלגרף". "כמה שנים חיכינו ליישום טכנולוגיית קו השער? אני מקווה שעדיין אהיה חלק מהכדורגל כשיאפשרו לנו המאמנים לעצור את המשחק פעם אחת במחצית הראשונה ופעם נוספת במחצית השנייה, כי זה יכול להפוך את המשחק להרבה יותר טוב".

מוריניו התייחס בהקשר הזה לפעולה שביצע לואיס ואן חאל, מאמנה החדש של מנצ'סטר יונייטד, במהלך המונדיאל בקיץ האחרון (כמנג'ר של הולנד): "השופט עצר את המשחק לטובת הפסקת מים, הוא שינה את השיטה, והצליח לנצח את המשחק (בשמינית הגמר נגד מקסיקו)".

ה-IFAB, המורכב מנציגים של התאחדויות הכדורגל המייסדות של המשחק - וויילס, אנגליה, סקוטלנד, צפון אירלנד ופיפ"א, הוא הגוף העליון בכדורגל העולמי לאישור שינויים בחוקת הכדורגל. כמובן שהסיכויים כי הוא יתייחס להמלצה של מוריניו הם קלושים, אך לאחרונה אדם בעל השפעה יותר גדולה, נשיא פיפ"א ספ בלאטר, החל לקדם רעיון שככל הנראה כן יגיע לפתחו של ה-IFAB בקרוב: "צ'אלאנג'" לכל קבוצה על החלטות שיפוט, כפי שנהוג בטניס - בהסתמך על צילומי וידאו.