שדה דב: התוכנית הורחבה ל-16 אלף יח"ד חדשות בת"א

במתחם בצפון ת"א ייבנו גם כ-500 אלף מ"ר תעסוקה ומסחר, מלונות ופארקים

שדה דב / צלם: תמר מצפי
שדה דב / צלם: תמר מצפי

ועדת ההיגוי לתכנון שדה דב, בראשות מהנדס עיריית תל אביב עודד גבולי, החליטה לאחרונה לאשר את הפרוגרמה למתחם, שבמסגרתה הוחלט להגדיל את מספר יחידות הדיור המתוכננות בו ל-16 אלף יחידות דיור, במקום 12 אלף יחידות, על פי התכנון המקורי. בנוסף, הוחלט כי המתחם יכלול גם 335 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, 90-135 אלף מ"ר שטחי מסחר, ושטחי מלונאות בהיקף של 1,500-2,000 חדרי מלון. בסך הכל יכלול השטח 2.3 מיליון מ"ר שטחים בנויים. גובה הבניינים במתחם ינוע בין 12-14 קומות באזורים הנמוכים, ו-30 עד 40 קומות בחלקו הגבוה.

מדובר בשטח בן 1,454 דונם, שרובו בבעלות המדינה, ו-17% ממנו בבעלות בעלים פרטיים המיוצגים על ידי מנהלי הגוש הגדול. משרד האדריכלים ארי כהן, שנבחר בתום תחרות אדריכלים, יציג כעת מספר חלופות שעונות על עקרונות הפרוגרמה, שאחת מהן תתקבל על ידי ועדת ההיגוי.

לדברי מתכננת מחוז תל אביב ברשות מקרקעי ישראל, גילי טסלר, העומדת בראש צוות העבודה של הוועדה, לוח הזמנים לתכנון המתחם יתקצר בשנה, כאשר החלופה הנבחרת תבוא לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית תל אביב, ולאחר מכן לאישור הוועדה המחוזית. "החלטנו על הגדלת מספר יחידות הדיור, על מנת לעמוד במדיניות הממשלה שהיא מדיניות מוטה מגורים לפני שימושים אחרים", מסרה טסלר. "מדובר על רובע צפוף, אולם המאפשר שטחים ציבוריים נרחבים".

בחודש יוני האחרון, החליטה המדינה להעביר מיליארד שקל לטובת תקציב הביטחון, בתמורה לכך שמשרד הביטחון יקדם את פינוי חלקו הצבאי של שדה התעופה ל-2017. זאת, במקביל לפינוי שדה התעופה האזרחי, שאמור להתפנות מהשטח ב-2018.