מדד התחבורה לאוגוסט: צניחה בשימוש בנתיב המהיר

הירידה החדה (25%) במספר הנוסעים בנתיב המהיר לת"א מחזקת את ההנחה שהוא משרת בעיקר את מגזר העסקים, שבחודש אוגוסט מתאפיין בפעילות ממותנת

הירידה החדה (25%) במספר הנוסעים בנתיב המהיר לתל אביב, מחזקת את ההנחה שהוא משרת בעיקר את מגזר העסקים, שבחודש אוגוסט מתאפיין בפעילות ממותנת. הירידה בוודאי גם נובעת מכך שנתיבי הכניסה האחרים לעיר, שהנסיעה בהם היא בחינם, היו גם הם פנויים יותר, וכך ביטלו את יתרון הכניסה דרך הנתיב המהיר שנסיעה בו כרוכה בתשלום. ייתכן שזה גם מה שהעלה שיעור הנוסעים היומי באיילון (2.72%), עלייה ראשונה מזה כמעט שנה שנרשמה בכביש המהיר הזה. העובדה שהירידה במספר הנוסעים בשאטלים מהנתיב המהיר הצטמצמה רק ב-10% מחזקת ניתוח זה.

נציגי התחבורה הציבורית במדד: רכבת ישראל, גט טקסי, אפליקציית התחבורה הציבורית Moovit ומיזם השכרת האופניים של תל אביב, תל אופן, רשמו שינויים קטנים בהיקף השימוש בהם - דבר מפתיע בהתחשב בכך שמדובר בחודש של חופשה, שהיה גם חודש של מלחמה. מההיסטוריה של נתוני הרכבת אנו יודעים שחופשות מבית ספר מעלות את מספר הנוסעים בה, ואפשר שאלה חיפו על הנוסעים שלא נסעו ברכבת לעבודה באוגוסט.

באוגוסט החלה לפעול בישראל אפליקציית המוניות "אובר", סביר להניח שכניסתה לשוק היא זו שגרמה להקטנת קצב הגידול המהיר שנרשם השנה, מדי חודש, בעקביות, בנסיעות במוניות של "גט טקסי". החודש עלה מספר הנסיעות באפליקציה ב-2% בלבד, בעוד שמאז אוגוסט 2013 הגידול השנתי שנרשם הוא של 82%.

הגידול בנסיעות בכביש 6 יכול להיות מוסבר בנסיעות לכיוון צפון, לשם נופש שנתי וחופשות משפחתיות.

מדד התחבורה
 מדד התחבורה