תדיראן תובעת 21.8 מיליון שקל על נטילת הזיכיון למותג AEG

בתביעתה נגד אלקטרולוקס טוענת תדיראן כי היא זכאית לפיצוי בגין נטילת זכויות השיווק וההפצה של המותג בישראל

כ-3 חודשים אחרי שהתבשרה על איבוד הזיכיון לשיווק מוצרי מותג החשמל AEG בישראל, חברת תדיראן תובעת את חברת אלקטרולוקס הבינלאומית, בעלת המותג, בסכום של 21.8 מיליון שקל.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, טוענת חברת תדיראן להפרת הסכם בין הצדדים. כן טוענת תדיראן כי החברה הייתה זכאית לפיצוי ראוי בגין נטילת זכויות השיווק וההפצה של המותג בארץ.

"מכה ליוקרה של תדיראן"

המותג AEG ידוע בעיקר במכונות כביסה ובתנורים. בשנים האחרונות מעמדו בשוק הישראלי הלך ונשחק. המותג היה אחראי ל-3% מהכנסותיה של תדיראן ממוצרים מוגמרים, והחברה החזיקה בזיכיון שאמור היה לפוג באוקטובר הקרוב.

הודעתה של אלקטרולוקס על ההחלטה שלא לחדש לתדיראן את הזיכיון לשיווק המותג בישראל הגיעה לאחר שתדיראן חתמה על הסכם למכירת זכויות ההפצה של המותג בישראל תמורת 15 מיליון שקל.

ההסכם הותנה באישור של חברת אלקטרולוקס, שלא התקבל כאמור. בכיר לשעבר בענף אמר אז ל"גלובס" כי לקיחת הזיכיון מתדיראן היא בעיקר "מכה מבחינת היוקרה של החברה".

יצוין כי המותג אלקטרולוקס, שאף הוא בבעלות החברה הבינלאומית, משווק בישראל על-ידי חברת מיניליין ולא על-ידי תדיראן.