גרמניה שוקלת לאסור מיילים בענייני עבודה בשעות לילה

שרת העבודה של גרמניה: "קיים קשר שלא ניתן להכחישו בין הזמינות המתמדת לבין העלייה במחלות הנפש"

אנגלה מרקל, ראש ממשלת גרמניה / צלם בלומברג
אנגלה מרקל, ראש ממשלת גרמניה / צלם בלומברג

נמאס לכם מהמיילים של הבוס בשלוש לפנות בוקר? אז אולי אתם צריכים לעבור לגרמניה, שבה גוברת התמיכה בהצעת חוק שתאסור על תקשורת בענייני עבודה בשעות הקטנות של הלילה.

גרמניה עשויה לאשר הצעת חוק שתמנע משלוח אימיילים בענייני עבודה בשעות לילה מאוחרות, לפי "האפינגטון פוסט". בחודש שעבר הורתה שרת העבודה של גרמניה, אנדריאה נהלס, לערוך מחקר שיעריך את ההשלכות הפסיכולוגיות והכלכליות של מתח נפשי בגין עבודה. הממצאים, שיתפרסמו ב-2016, צפויים להוביל לגיבושה של הצעת חוק שתאסור על מעסיקים ליצור קשר עם עובדים לאחר שעות המשרד.

נהלס אמרה לעיתון "ריינישה פוסט" כי "קיים קשר שלא ניתן להכחישו בין הזמינות המתמדת לבין העלייה במחלות הנפש. ביקשנו מהמכון הפדרלי לבטיחות וגהות תעסוקתית לבדוק אם ניתן לקבוע סף נטל. אנו זקוקים לקריטריונים אוניברסליים ומחייבים מהבחינה המשפטית".

החוק צפוי להיכנס לתוקף בגרמניה רק ב-2016, אך מצבם של הגרמנים - ושל האירופים בכלל - טוב במקצת משל האמריקאים. שבוע העבודה הממוצע במדינות המפותחות הגדולות עומד על 47 שעות, אך מספר שעות העבודה השבועיות של האמריקאים תופח ל-90 - לעומת 80 לאירופים - אם מכלילים בחישוב גם את הזמן שאותו מקדישים העובדים לבדיקת אימיילים ולהקפדה על זמינות מחוץ לשעות המשרד.

לעבודה בשעות הלילה המאוחרות יש מחיר. מחקרים הראו כי ויתור על שינה כדי לבדוק בטלפון החכם אימיילים שקשורים לעבודה מפחית את פריון העבודה למחרת בגלל מחסור בשינה. כמו כן נרשמה עלייה בשגיאות ובקצרים בתקשורת.