מדד הפרסומות ביו-טיוב: קמפיין קוקה-קולה מוביל

בחמישייה המובילה של מדד פרסומות הווידיאו מככבים 4 מותגי מזון ומשקאות

קוקה קולה / מתוך יוטיוב
קוקה קולה / מתוך יוטיוב

4 חודשים אחרי השקת מדד הפרסומות של "גלובס" ויו-טיוב, אפשר לומר בזהירות שקהל הגולשים צועד על קיבתו. אחרי שתלמה, שטראוס ועלית לקחו את המקומות הראשונים בשלושת המדדים האחרונים, גם הפעם אפשר לראות מותג מזון - קוקה-קולה - שכובש את המקום הראשון.

אחרי הצלחת קמפיין השמות על הבקבוקים, חברת המשקאות הפופולרית השיקה בחודש ספטמבר קמפיין דומה, שבמרכזו אייקונים וברכות על-גבי בקבוקים ופחיות של המותג המוגז. לצד קמפיין ההשקה הוזמנה שורה נכבדת של סלבס - בהם נטלי דדון, אושרי כהן, יהודה ברקן, מיה דגן, סיוון קליין, ערן זהבי, יעל גולדמן ואחרים - כדי להפיק סרטון של ברכת שנה טובה שמתבסס על האייקונים מתוך הבקבוקים ברוח החג, האינסטגרם והסלפי.

הקמפיין גרף כ-1.3 מיליון צפיות - הגבוה ביותר מאז השקת המדד - לצד כ-3,980 לייקים בפייסבוק וכ-850 לייקים ביו-טיוב, כמו גם כ-1,250 שיתופים בפייסבוק, כ-210 שיתופים ביו-טיוב, 150 ציוצים ו-190 שיתופים בגוגל פלוס.

הקמפיין הושק רק ב-21 בספטמבר - 3 ימים בלבד לפני ראש השנה - כך שסביר להניח שעל פני חודש ימים התוצאות יהיו גבוהות אף יותר.

הקמפיין הופק במשותף על-ידי Qdigital ו-Gefen Team של ערן גפן, הגוף הפרסומי הראשון שאינו משרד פרסום קלאסי שמצליח להיכנס למדד.

במקום השני שוב ניצב המותג תפוזינה עם פרסומת כמעט זהה לזו שהעלה משרד הפרסום של החברה, ראובני-פרידן, בחודש אוגוסט שקדם למדד הנוכחי. אז השיקו ביפאורה קמפיין לבקבוקים חדשים ברוח קוקה-קולה עם ברכות לקיץ על גבי התוויות, ובמסגרת הקמפיין החדש הושקו בקבוקים עם תוויות שנושאות ברכות לראש השנה.

באופן מפתיע, ואולי ברוח החג, בפרק זמן קצר יותר הפרסומת החדשה של תפוזינה הצליחה להשיג תוצאות טובות יותר מהפרסומת המקורית, עם כ-407 אלף צפיות ביו-טיוב לעומת 354 אלף לפרסומת הראשונה. עם זאת, ובדומה לפרסומת הקודמת, היקף הצפיות הגבוה הגיע בעקבות קידום ממומן, כיוון שגם הפרסומת הזו לא הצליחה ברמה הוויראלית עם מספרים חד-ספרתיים של שיתופים ולייקים ביו-טיוב ובפייסבוק.

המקום השלישי מפתיע במיוחד. אמנם מדובר במותג מצליח כמו מילקי ובמפרסם בדמות שטראוס, אך 366 אלף הצפיות הן לא מעט תולדה של הכישרון והתעוזה של כוכבי הרשת הצעירים אור פז ותום טרגר, שעמוד היו-טיוב שלהם Sugar Zaza כבר הניב 4.6 מיליון צפיות. הפעם הם חברו למשרד הפרסום teenk והביאו את סדרת הרשת "אפס" אל הכיתה עם מוצר חדש של מילקי בשם Refill, ופנייה ישירה לילדים שזה עתה חזרו לספסל הלימודים.

הפרסומת היא גם חלק מקמפיין משולב אינסטגרם, שבמסגרתו נקראים הגולשים הצעירים לבחור תמונת אינסטגרם מחוויה שהייתה להם בקיץ, לתייג ואולי לזכות בכסף מתנה. מי שלא מכיר את האפקט הוויראלי של סרטי "אפס", מדובר בסרטון פרסומת שכולל בעיקר רצף צרחות שמורכב משטויות בכיכובו של טרגר ולצדו פז השקט הרבה יותר.

לא רק התעוזה של מילקי ללכת עם הטרנד הוויראלי, אלא גם אורכה הלא שגרתי - 3 דקות ו-22 שניות - יחסית לפרסומות שרגילים לראות בברייקים בטלוויזיה.

מהלך מיתוגי חדש בטרה

אל המקום הרביעי מגיעה בר רפאלי עם הפרסומת שהפיק ראובני-פרידן למותג המשקפיים קרולינה למקה ברלין, ושהספיקה לעשות לא מעט רעש בשל המסר השנוי במחלוקת שבה. בפרסומת נראה נוסע ברכבת תחתית מסתכל על גבה של בלונדינית ובראשו מתחילות לרוץ תמונות של בר רפאלי רוקדת סביב עמוד בחושניות, משל הייתה חשפנית מקצועית במופע סטריפטיז. אבל אז מרכיב הנוסע את משקפיו על העיניים ומגלה לנגד עיניו בחורה בלונדינית אבל בעלת מבנה גוף מלא ורחוקה מלהזכיר את רפאלי.

הפרסומת כאמור זכתה לביקורת בתקשורת ובקרב ארגוני נשים, אך הצליחה לעשות גלים ברשת ולהניב 264 אלף צפיות אך כ-40 לייקים באתרים פייסבוק ויו-טיוב (כל אחד בנפרד).

את החמישייה סוגרת פרסומת של טרה, לרגל השקת מהלך מיתוגי חדש בעולם מעדני הילדים, שבו מרכזת המחלבה את כלל המוצרים בתחום תחת המותג מו. השחקן מנשה נוי, הפרזנטור של טרה, בדמות ילד צעיר, שמשחק את הבן שלו בפרסומת ומביא את נאומי נוי מפרסומות קודמות לקהל צעיר הרבה יותר.

הפרסומת, מבית יהושע TBWA, הביאה לכ-200 אלף צפיות אך כמעט ללא הצלחה ברמה הוויראלית ובדמות שיתופים, לייקים ותגובות.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של חברת גוגל ויו-טיוב, שמשקלל יחד מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש.

במדד מוצג דירוג הפרסומות המובילות במדינה מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים בחרו לצפות) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי של המפרסם) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, בהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

מדד הפרסומות ביוטיוב
 מדד הפרסומות ביוטיוב