ארה"ב: מחצית מהצרכנים לא יקנו ברשתות שסבלו מדליפת מידע

כך עולה מסקר שערך אתר CreditCards.com ■ מדובר במכה לרשתות טרגט, הום דיפו ו-Staples, שסבלו לאחרונה מדליפת מידע ונתוני כרטיסי אשראי

טרגט / צילום: בלומברג
טרגט / צילום: בלומברג

בארה"ב מחממים מנועים לקראת עונת החגים ותקופת הקניות החמה שבפתח, אך נראה כי כמה רשתות קמעונאיות צריכות לחשוש מפני נידוי מצד הצרכנים.

סקר שנערך לאחרונה בקרב 865 בעלי כרטיסי אשראי על-ידי אתר CreditCards.com הראה כי כמחצית (45%) מהם בעלי כרטיס אשראי יוותרו או כנראה יוותרו על קניות ברשתות שסבלו מדליפת מידע ומניסיונות פריצה של האקרים.

מדובר על מכה לרשתות כמו טרגט (Target), הום דיפו וייתכן שגם Staples, שסבלו בתקופה האחרונה מדליפת מידע על לקוחות ונתוני כרטיסי אשראי.

בנוסף, 48% טוענים כי הם יעדיפו ככל הנראה לשלם במזומן בחנויות בתקופת החגים ולא באשראי, מתוך חשש לאור מספר מקרים של התקפות סייבר נגד רשתות קמעונאיות גדולות בארה"ב.

"זה סימן מובהק שאנשים מודאגים מלערוך קניות במקום שנפרץ על-ידי האקרים", אומר מאט שולץ, אנליסט בכיר ב-CreditCards.com.

פגיעה קשה בטרגט

מבחינת רשת טרגט, תקופת החגים מעלה זיכרונות לא נעימים מהשנה שעברה. בתקופת השיא של עונת הקניות - בין 27 בנובמבר ל-15 בדצמבר - האקרים גנבו מידע אודות כרטיסי אשראי וחיוב של 40 מיליון לקוחות טרגט. המהלך הוביל לא רק לעזיבת המנכ"ל אלא גם לירידה של 5.5% באותו רבעון - הירידה הגדולה ביותר ב-6 השנים האחרונות, כפי שדיווחה החברה בפברואר.

טרגט, כאמור, לא לבד. בחודש שעבר דיווחה רשת הום דיפו, המתמחה במוצרי עשה זאת בעצמך, כי 56 מיליון כרטיסי אשראי וחיוב נחשפו בעקבות התקפת סייבר ממוקדת נגד הרשת.

אתמול (ב') דיווחה גם רשת Staples כי היא חוקרת אפשרות לפריצה משמעותית של נתוני כרטיסי אשראי.

השאלה הגדולה בסופו של דבר תהיה האם הצרכנים האמריקאים אכן יחששו לקנות באותן רשתות, כפי שמצביעים נתוני הסקר - או שיתפתו לבסוף לסיילים ולמבצעים אטרקטיביים.

ברשת טרגט לא מתרגשים מהנתונים, ודוברת החברה מסרה ל"האפינגטון פוסט" כי הצרכנים מסתכלים על הפריצה בשנה שעברה כחדשות ישנות, וכי הם כבר עברו הלאה.