הבורסה סגרה בעליות קלות; פריגו עלתה 3.2%, טבע 1.1%

מחזור המסחר הסתכם בכ-922 מיליון שקל ■ מריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, מעלה מחיר יעד למניית טבע ל-62 דולר

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, ברקע מגמה חיובית בוול סטריט לאחר ירידות השערים שחתמו את המסחר אתמול ומגמה מעורבת עם נטייה לעליות בבורסות אירופה היום. מחזור המסחר הסתכם בכ-922 מיליון שקל.

רצף העליות בוול סטריט נקטע אתמול כאשר המדדים המובילים ננעלו בירידות. השחקנים בשוק מסבירים כי האופוריה בשווקים בימים האחרונים נבעה ממספר סיבות מרכזיות. תחילה, עונת הדוחות לרבעון השלישי הציגה גידול חד מהצפוי בהכנסות ורווחי החברות. מעבר לכך, לפי הערכות הפד ידחה את מועד העלאת הריביות בשוק. באירופה, דווח כי הבנק המרכזי ישיק תוכנית חדשה להקלה כמותית הכוללת רכישות אג"ח בהיקף עצום.

בגרמניה דווח היום כי מדד מנהלי הרכש של התעשיה עלה במפתיע ל-51.8 נקודות באוקטובר לעומת 49.9 נקודות בספטמבר (מדד של Markit Economics). כלכלנים ציפו לירידה ל-49.5 נקודות. בגוש האירו כולו עלה ה-PMI במפתיע ל-52.2 נקודות לעומת 52 נק' בספטמבר.

ביום שני הקרוב, נזכיר, בנק ישראל יפרסם את החלטת הריבית לחודש נובמבר. נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג והוועדה המוניטארית יאלצו להתחשב בכך שבסטמבר נרשמה אינפלציה שלילית (בשיעור שנתי של 0.3%) והמשק נכנס למצב של דפלציה. בנוסף, הדולר המשיך להתחזק מול המטבע המקומי בשיעור של כ-10% מחודש יולי. האם פלוג תחליט להפחית את הריבית פעם נוספת? או אולי תודיע על צעדים מוניטארים אחרים כגון רכישות אג"ח? נחכה ונראה.

מניות במוקד: המלצה לטבע

מריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, מעלה מחיר יעד למניית טבע ל-62 דולר - פרמיה של 16% על מחיר השוק. הסיבה העיקרית שמציינים האנליסטים היא העובדה שעדיין לא הושקה תחרות גנרית לקופקסון וכן היכולת של טבע להעביר מספר רב של מטופלים בקופקסון לגרסה החדשה הניתנת 3 פעמים בשבוע במקום פעם ביום. (לסיפור המלא)

אלביט מערכות הודיעה אתמול כי קיבלה מלקוח באסיה חוזים בהיקף של כ-85 מיליון דולר לביצוע פרויקט השבחת מטוסי F-5 ולאספקת מערכות אלקטרו-אופטיות ומערכות קשר.

מבטח שמיר במוקד לאחר שאתמול נודע ל"גלובס" כי אנטרופי מתנגדת לשכר של 3.1 מ' ש' לבעל השליטה מאיר שמיר.

נמשכת המתיחות ביחסי העבודה במזרחי טפחות . ביום שלישי שלח ועד העובדים של הבנק שבראשות שרה ליזרוביץ מכתב למנכ"ל הבנק אלדד פרשר בנושא אירוע המתוכנן לעובדים.

בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה נטען כי קבוצת דלק ונושאי משרה בה השפיעו בתרמית על המסחר במניית דלק אנרגיה. כעת מבקש התובע לצרף את יצחק תשובה כנתבע.