מריל לינץ' מעלה מחיר יעד למניית טבע בגלל הקופקסון

האנליסטים מעודדים מהעובדה שעדיין לא הושקה גרסה גנרית לקופקסון, אך מעריכים שזה יקרה במהלך החודשיים הקרובים ■ במקביל הם מצביעים על צרות של המתחרה ביוג'ן עם תרופת הטספידרה

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

טריגר לעליות במניית טבע ? מריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, מעלה מחיר יעד למניית טבע ל-62 דולר - פרמיה של 16% על מחיר השוק.

הסיבה העיקרית שמציינים האנליסטים היא העובדה שעדיין לא הושקה תחרות גנרית לקופקסון וכן היכולת של טבע להעביר מספר רב של מטופלים בקופקסון לגרסה החדשה הניתנת 3 פעמים בשבוע במקום פעם ביום.

"חשבנו שגרסה גנרית לקופקסון תושק בארה"ב ברבעון השלישי וזה עדיין לא קרה", כותבים האנליסטים. "אנו צופים כעת כי הגרסה הגנרית תושק ברבעון הרביעי ומעריכים כי 55% ממטופלי הקופקסון יעברו לגרסה החדשה עד סוף השנה, לעומת היעד של טבע ל-50%".

מריל לינץ' ממליץ לקנות את טבע והעלה את מחיר היעד למניה בדולר אחד. "אנחנו אוהבים גם את תחושת הדחיפות של ההנהלה ביישום האסטרטגיות - כולל הפחתת עלויות. המודל שלנו אינו כולל רכישות שעשויות להתבצע בעתיד", כותבים האנליסטים בסקירה.

טבע תפרסם את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי ב-30 באוקטובר. אנליסטים בוול סטריט צופים כי החברה תציג רווח נקי של 1.22 דולר למניה לעומת 1.27 ד' ברבעון המקביל אשתקד, לצד הכנסות של 5.08 מיליארד דולר (בדומה לרבעון המקביל).

במריל לינץ' מתייחסים גם לדוחות של חברת ביוג'ן, שפורסמו אתמול. ביוג'ן מוכרת את תרופת הטספידרה, תרופה שנחשבת יעילה לטיפול בטרשת נפוצה הניתנת בבליעה. בשיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים נשאלה הנהלת החברה באשר לחולשה מסוימת בצמיחה במכירות הטספידרה (בשל גידול מתון במלאי) וכן בנוגע לבטיחות התרופה (בשל מחלת leukoencephalopathy במוח בה לקה אחד המטופלים). לטספידרה יש היום נתח של 19.2% משוק הטרשת הנפוצה, לעומת 34.1% לקופקסון.