"הישרדות" בדרך לערוץ 2: ערוץ 10 משך את תביעתו נגד רשת

זאת לאחר מאבק משפטי ממושך ■ ערוץ 10: "החלטנו להתמקד באקטואליה, תחקיר, דוקו ודרמה - ולכן אין טעם להמשיך בהליך המשפטי" ■ Castaway, בעלת הפורמט: "אסור לערוץ 10 להשתמש בחומרים מהעונות הקודמות"

שלישיית הגמר של הישרדות VIP / צילום: ורד אדיר
שלישיית הגמר של הישרדות VIP / צילום: ורד אדיר

ערוץ 10 מושך את תביעתו נגד זכיינית ערוץ 2 רשת ומוותר על הזכויות על תוכנית הריאליטי "הישרדות", וזאת לאחר מאבק משפטי בן יותר משנתיים.

מערוץ 10 נמסר הערב (ד') כי "לאחר התגבשות תוכניתו של יוסי ורשבסקי בערוץ 10, לפיה לוח השידורים יתמקד באקטואליה, דוקו, תחקיר ודרמה, הוחלט בערוץ למשוך את התביעה בעניין זכויות השידור של הריאליטי 'הישרדות' בישראל".

על-פי ההסכם שנחתם, ערוץ 10 ימשוך את תביעתו לקיום ההסכם עמו בעניין זכויות שידור הריאליטי "הישרדות" בישראל, וחברת Castaway, בעלת הפורמט, תוותר על כל תביעותיה הכספיות מערוץ 10.

בשנת 2008 העלה ערוץ 10 לראשונה את התוכנית "הישרדות", שהייתה לתוכנית המצליחה בתולדותיו ושינתה את פני הטלוויזיה בישראל עם פתיחת עידן תוכניות הריאליטי הגדולות.

בשנת 2012, לאחר 5 עונות, כשערוץ 10 היה בזמן משבר כלכלי, ניצלה רשת את העיכובים בתשלומים של ערוץ 10 לחברת Castaway, מחזיקת הזכויות בפורמט, ושמה ידה עליו.

הדבר הביא לתביעות הדדיות בין הצדדים. ביולי 2013 לחץ בית המשפט המחוזי בתל-אביב על הצדדים להסכים לפשרה, לפיה ערוץ 10 יממש את זכותו על-פי החוזה וישדר עונה נוספת של "הישרדות", אולם הצדדים לא הצליחו להגיע לסיכום.

לאחר כישלון הפשרה שהציע השופט גדעון גינת, הוגשו כתבי הסיכומים, והחלטה סופית הייתה צפויה בזמן הקרוב.

לא מן הנמנע כי הוויתור על התביעה מבחינת ערוץ 10 הוא חלק מנסיון לנקות את השולחן לפני כניסת משקיע לערוץ.

ערוץ 10: מתמקדים בתכני אקטואליה, תחקיר, דוקו ודרמה

מערוץ 10 נמסר: "המהלך העסקי והתכני שהתחלנו לפני מספר חודשים התגבש וכבר נושא פרי. ערוץ 10 הוא כיום ערוץ ברודקאסט שמתמקד בתכני אקטואליה, תחקיר, דוקו ודרמה. מרגע שהתוכנית העסקית ולוח השידורים קרמו עור וגידים, כבר לא הייתה שום תוחלת בסיום של ההליך המשפטי בעניין זכויות השידור של הריאליטי 'הישרדות'.

"על-פי המסתמן, ענף הטלוויזיה הולך לקראת הסרת חסמים ותחרות בין מספר ערוצים. אנחנו בטוחים שרשת תמשיך להפיק ולשדר בישראל את הריאליטי 'הישרדות', ומאחלים לה בהצלחה".

עו"ד בוקי כצמן, שייצג את ערוץ 10 בהליכים, מסר כי "מבחינה משפטית הייתי שמח להגיע להכרעה משפטית בתיק עקרוני וחשוב כזה. אין לי ספק כי ההכרעה שהייתה מתקבלת הייתה לטובת ערוץ 10, בהמשך ישיר להחלטה הקיימת שניתנה בבקשה לצו מניעה זמני, ובהמשך להתבטאויות בית המשפט במהלך כל הדיונים. משהשתנתה המדיניות העסקית של הערוץ, נותר רק הצורך להדוף את התביעות הקלוטות מן האוויר שהוגשו נגד הערוץ, וכך נעשה".

עורך הדין של רשת: הכתובת הייתה על הקיר

מרשת לא נמסרה תגובה.

עו"ד חגי דורון ממשרד ש. הורוביץ, בא-כוחה של רשת, מסר בתגובה: "אין ספק, כי בית המשפט היה פוסק לטובתה של רשת, כפי שגם נקבע עוד בתחילת הדרך בבית המשפט העליון. כל אמירה אחרת היא חסרת בסיס ואינה מבוססת על דבר.

"ערוץ 10 הגיש תביעה מופרכת ונואשת, שכל מטרתה הייתה ניסיון חסר יסוד להיאחז בקרנות המזבח ולעכב ולחבל בהעברת התוכנית 'הישרדות' לרשת. העדויות שנשמעו בבית המשפט במהלך הדיון דיברו בעד עצמן. לא בכדי הציע בית המשפט לערוץ 10 כבר לפני שנה לחזור בו מתביעתו.

"מצער הדבר שרק עתה הפנים ערוץ 10 את הכתובת שהייתה כל העת על הקיר, אך משכך אירע, עשה ערוץ 10 הכול על מנת לסיים את התיק טרם שיינתן פסק דין, שברור היה גם לו שיהיה נגדו.

"מכל מקום, פניה של רשת לעתיד, והיא שמחה לשוב ולהתמקד ביצירה טלוויזיונית ולא בהתכתשויות משפטיות. רשת מוכנה לצאת לדרך ולהפיק עונות חדשות ואיכותיות של 'הישרדות'".

Castaway: אסור לערוץ 10 להשתמש בחומרים מהעונות הקודמות

מחברת Castaway, בעלת הפורמט "הישרדות", נמסר בתגובה: "באי-כוחה של Castaway בישראל, עורכי הדין אופיר וייסבן ודניאל מנור, חברת Castaway וצ'רלי פרסונס נרגשים לקראת ההפקה המחודשת של 'הישרדות' ושידורה כבר במהלך 2015.

"הסכסוך עם ערוץ 10 הסתיים לשביעות-רצונה של Castaway - התביעה של ערוץ 10 נדחתה במלואה, ואילו התביעה שכנגד התקבלה כך שניתן צו מניעה קבוע כנגד ערוץ 10. תוצאה זאת מדברת בעד עצמה לגבי קלישות תביעתו של ערוץ 10.

"במסגרת צו המניעה נאסר על ערוץ 10 או מי מטעמו לעשות כל שימוש בחלק כלשהו מהפורמט 'הישרדות' או בחומרי ההפקה של עונות 1-6 של 'הישרדות', אשר מהווים כולם קניינה של Castaway. כן נאסר על ערוץ 10 להפיק או לעשות שימוש בפורמטים הדומים ונגזרים מ'הישרדות'.

"בשלב זה של הבירור המשפטי החליטה Castaway לוותר על חלק מחובות ערוץ 10 בשל מצבו הכספי הרעוע של הערוץ, ועל מנת לאפשר לצופים הנאמנים בישראל לשוב ולצפות בפורמט האהוב והמצליח".