ערוץ 10 מנקה שולחן

עיתוי החלטת ערוץ 10 לוותר סופית על "הישרדות" אינו מקרי

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

עיתוי ההחלטה של ערוץ 10 לוותר באופן סופי על "הישרדות" אינו מקרי. הערוץ נמצא בימים אלה בניקוי שולחן סופי לקראת העידן החדש - לא משנה אם יגיע משקיע או לאו, ובין אם יתמזג אל תוך ערוץ אחר או יתחרה בשניים.

מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, נחוש לסמן למי או למה שלא יבוא שיש לערוץ הזה דרך אחת ברורה ונכונה להתנהל בה - ו"הישרדות" אינה כלולה בה.

לשיטת מנהלי הערוץ כיום, משפט "הישרדות" הוא קטטה של ערוץ 10 הישן - ערוץ שביקש להתחרות מול זכייניות ערוץ 2 באותם הכלים.

"הישרדות" יצרה את הסחרור

ערוץ 10 המשורטט בתוכניותיו העתידיות של ורשבסקי יכול לשרוד כלכלית רק אם יוותר לחלוטין על עולם הריאליטי. יש בכך אירוניה, שכן מי שהכניס את שוק הטלוויזיה המסחרי במידה רבה לסחרור בו הוא מצוי היום, היה ערוץ 10 שהציג לקהל הישראלי את "הישרדות" בשנת 2008. המכה שהנחית אז על ערוץ 2 - ובעיקר על רשת, אותה הביס אז לראשונה - העבירה הילוך בתעשייה.

אז עלו לארץ "האח הגדול" ו"המירוץ למיליון", "The Voice" ו"מאסטר שף", ועכבר הטלוויזיה הישראלי החל לשאוג. הכסף נשפך, הרייטינג צמח לממדים מוגזמים מכפי שהמפרסמים יכלו לשלם, המבקרים הזדעזעו, והרשות השנייה נעמדה על הרגליים האחוריות.

בערוץ 10 לא רוצים את זה יותר. לא בכדי הם איחלו לרשת "בהצלחה" בתגובתם הרשמית, וכנראה שזה באמת יצליח לזכיינית. הם משאירים להם את התיק שבהפקות הענק, במלחמתה בקשת בערוץ משותף או בנפרד. הם, את מלחמת "ההישרדות" שלהם, בחרו לנהל אחרת.