מועמד לבורסה ליהלומים נאשם בהברחת יהלומים ושעונים

יוסף ילוז מואשם כי הבריח ארצה 91 יהלומים בשווי כ-855 אלף שקל, 48 שעוני יוקרה בשווי כ-1.9 מיליון שקל וכסף במזומן בסך למעלה ממיליון שקל

שעוני רולקס / צילום: מכס נתב"ג
שעוני רולקס / צילום: מכס נתב"ג

יוסף ילוז, מועמד זמני לחברות בבורסה הישראלית ליהלומים, נאשם כי בחודש מארס האחרון הבריח ארצה 91 יהלומים בשווי של כ-855 אלף שקל, 48 שעונים בשווי של כ-1.956 מיליון שקל וכסף במזומן במטבעות זרים שונים בסכום כולל של למעלה ממיליון שקל.

לפי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בידי עו"ד ליאת בכור מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, ילוז, שהגיע מדרום אפריקה, נחת בנתב"ג ב-14.3.14 בבוקר ועבר במסלול הירוק, שמשמעו שאין ברשותו טובין החייבים במסים והחייבים בהצהרה.

הוא נקרא על-ידי בודקי מכס נתב"ג לבדיקה, במהלכה נמצאו ברשותו 24 שעוני רולקס ושעון פנארי, 91 יהלומים וכסף במזומן בשטרות שונים.

יתרה מזאת, במועד שאינו ידוע, נטען, הוא הבריח עוד 24 שעונים שונים. לפי כתב האישום, בהברחת השעונים התחמק ילוז מתשלום מע"מ בסך של יותר מ-352 אלף שקל.

עם התפיסה בנתב"ג, החלה חקירה נגד ילוז במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים.

עוד נטען כי 24 מהשעונים שהוברחו לכאורה ארצה נמכרו לאחרים, ולמרות שהנאשם קיבל תמורתם תשלום של כ-968 אלף שקל, הוא לא נרשם כעוסק מורשה, לא הוציא חשבוניות מס, לא דיווח על העסקאות ומשכך התחמק מתשלום מע"מ בסך 173,655 שקל.

כתב האישום מייחס לילוז, בנוסף לעבירות המס, גם עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, בטענה כי הוא הפר את חובת הדיווח החלה עליו, כשנכנס לישראל עם כספים בסכום החייב בדיווח ולא עשה כן.

עוד לפי כתב האישום, ילוז עשה פעולות ברכוש האסור (השעונים, היהלומים והכספים) במטרה להסתיר ולהסוות את מקורו, מיקומו ותנועותיו.