רשות המסים: לא נגבה הפרשי ריבית והצמדה על מס שבח ורכישה

הרשות נהגה לגבות גביית יתר, ולאחר עתירה מינהלית ובקשה לתביעה ייצוגית נגדה, הודיעה כי תחדל מביצוע החישוב הבלתי חוקי

משה אשר / צילום: אלון רון
משה אשר / צילום: אלון רון

בעקבות עתירה מינהלית ובקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, רשות המסים הודיעה כי היא מפסיקה לגבות הפרשי ריבית והצמדה על תשלומי מס שבח ומס רכישה מוקדם מהמועד הנקוב בחוק.

עד כה חישבה רשות המסים הפרשי ריבית והצמדה על עסקאות נדל"ן מהיום ה-60 שלאחר ביצוע העסקה, במקום מהיום ה-61 כפי שמחייב החוק. בכך נענתה רשות המסים לתביעה שהגיש נגדה משרד עורכי הדין כץ גבע איצקוביץ (KGI). בנוסף, הרשות ביקשה מבית המשפט כי לאור הודעת החדילה לא תוכר הבקשה להגיש נגדה תביעה ייצוגית בעניין.

מדובר בעתירה מינהלית להשבה של מסים הנגבים מכוח חוק מיסוי מקרקעין (מס שבח ומס רכישה), וזאת בטענה כי מדובר בגביית מס ביתר באופן בלתי חוקי.

על-פי התביעה, משרד עורכי הדין רכש קרקע באזור חדרה, ורשות המסים הוציאה למשרד שומת מס רכישה בסך 135,604 שקל, באופן בו הריבית על הסכום היא בסך 1,529 שקל. המשרד שילם את המס אך טען כי רשות המסים חישבה את הפרשי הריבית בצורה בלתי חוקית.

לטענת משרד עורכי הדין, את מס הרכישה ניתן לשלם בתוך 60 יום מהיום שלאחר ביצוע העסקה, ורק אם המס לא שולם בתוך פרק זמן זה, יחושבו הפרשי הצמדה וריבית, החל מהיום ה-61. אולם, נטען בעתירה, רשות המסים מחשבת את המס כבר מהיום ה-60 - בניגוד לחוק.

במקרה האמור נטען כי רשות המסים גבתה 311 שקל ביתר, והמשרד ביקש בעתירה להורות על השבת הסכום ולהכיר בתביעה כייצוגית.

כאמור, לאחר הגשת העתירה והבקשה לתביעה ייצוגית, הודיעה רשות המסים על החדילה והשבת הסכום למשרד כץ גבע איצקוביץ'.