הרשת החברתית: נתניהו, ברק ולפיד נפגשים בוועידת ישראל לעסקים

מי הגיעו ליום השני בוועידת ישראל לעסקים 2014 של "גלובס", ועל מה הם דיברו?

אהוד ברק ונילי פריאל / צילום: תמר מצפי
אהוד ברק ונילי פריאל / צילום: תמר מצפי

בכירי המשק מאזינים להיגיון הכלכלי של נתניהו

"איפה היית ב-6 השנים האחרונות?", צעק אלמוני מהיציע לעברו של בנימין נתניהו, ראש הממשלה המכהן, היוצא וזה שרוצה להיבחר גם בבחירות הקרובות שיתקיימו בחודש מארס.

נתניהו, שהגיע הבוקר (ב'), ליומה השני של ועידת ישראל לעסקים 2014 של "גלובס" במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, התייחס בנאומו הקצר למע"מ 0%: "אין היגיון כלכלי בתוכנית מע"מ 0%. אני לא חסיד של חוק מע"מ 0% על הדיור. אני בעד חוק מע"מ 0% על מוצרי מזון בסיסיים והכפלת מענק השחרור, סיוע לשכבות חלשות ולצעירים - זהו צדק חברתי".

העיתונאי התיאטרלי של ה-CNN, ריצ'רד קווסט, שהנחה את פאנל הפתיחה ביומה השני של הוועידה עורר התלחששויות בקהל כששאל ראש ממשלה אחר לשעבר, אהוד ברק, מהן התוכניות הציבוריות העתידיות שלו. ברק השיב נחרצות: "אני זקן מדי כדי לענות על שאלה כזאת. זה לא על השולחן כרגע וזהו". אחיו, אבינועם ברוג הסטטיסטיקאי ("מרקט ווטש"), נראה מחויך ביציע.

נצפו בתור לבידוק הביטחוני: אלפרד אקירוב; יאיר סרוסי; ראובן אדלר; רוני מאנה; יפתח רון-טל; ראובן קפלן; נחמה רונן; יוג'ין קנדל; אילן בק, יו"ר איאון ישראל; ירון צפדיה; אורן מוסט; אייל פישמן, דוד שרן, ראש לשכת ראש הממשלה הנכנס שקיבל חל"ת (חופשה ללא תשלום) מתפקידו כמזכיר קצא"א לאחר שדירקטוריון החברה אישר לו את החל"ת; אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה בחברת החשמל; אמיר ברמלי; אריה זייף, יו"ר ועדת הכספים בהתאחדות הכדורגל; וגם אבי יחזקאל, הח"כ לשעבר מטעם העבודה שעובד היום בהסתדרות העובדים שנראה ישוב לצידו של בני עיני, אחיו של עופר עיני, לשעבר יו"ר ההסתדרות וכיום יו"ר התאחדות הכדורגל; אבי ניסקורן, יו"ר ההסתדרות; צביקה אורן; ורד סוויד, מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה, אלון קסטיאל, פרופ' אבי בן-בסט ואחרים.

ועידת ישראל לעסקים 2014 / צילומים: איל יצהר, תמר מצפי ואוריה תדמור
 ועידת ישראל לעסקים 2014 / צילומים: איל יצהר, תמר מצפי ואוריה תדמור

נתניהו, לפיד ודרעי מסתופפים במסדרונות הוועידה

יריית הפתיחה של בחירות 2015 שנורתה אתמול (א') בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" בתל-אביב, המשיכה היום, וביתר שאת.

מצעד של פוליטיקאים - מודחים ומכהנים - נצפה אתמול והיום במפלס התחתון של מלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב: אריה דרעי, יו"ר מפלגת ש"ס; ד"ר יובל שטייניץ; ח"כ אבישי ברוומן; ראש הממשלה בנימין נתניהו; מאיר כהן, שר הרווחה; אורי אריאל, שר השיכון והבינוי; יעל גרמן, שרת הבריאות היוצאת; ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר סיעת העבודה ויו"ר האופוזיציה.

יאיר לפיד, שר האוצר המפוטר ויו"ר סיעת יש עתיד, תקף כצפוי בחריפות את הבוס הקודם שלו נתניהו וזכה לתשואות הקהל על דבריו.

לדברי לפיד, "ראש הממשלה חושב שהבוחר הישראלי הוא ילד בן 4 שאפשר לתת לו ממתקים שהוא לא יקבל והפחדות שרק ביבי יכול להציג. אנחנו לא ילדים בני 4, ומגיע לנו שיתייחסו אלינו בכבוד".

עוד נצפו: ח"כ אראל מרגלית; ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים; וגם הכוכב המסתמן של הבחירות הקרובות, משה כחלון, שהוזמן לוועידה בכובעו כיו"ר המרכז לרפורמות ומנהיגות במכללה האקדמית נתניה.

ועידת ישראל לעסקים 2014 / צילומים: איל יצהר, תמר מצפי ואוריה תדמור
 ועידת ישראל לעסקים 2014 / צילומים: איל יצהר, תמר מצפי ואוריה תדמור