יורם גלובוס מכר את מתחם נווה אילן ב-180 מיליון שקל

זאת כפי שנחשף ב"גלובס" ■ הקונים: קרן ריאליטי ומשקיעים מוסדיים ■ מתחם נווה אילן משתרע על 60 דונם, אך רק חלק מזכויות הבנייה המאושרות בו מנוצלות

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כחודש וחצי, איש העסקים יורם גלובוס מממש את מתחם נווה אילן, שמכר בימים האחרונים תמורת 180 מיליון שקל.

הרוכשות בעסקה משותפת הן קרן ההשקעות בנדל"ן קרן ריאליטי, שתחזיק 50% מהמתחם. אליה חברו 4 גופים מוסדיים: אלטשולר שחם, איילון ביטוח, בנק אגוד וקרנות ההשתלמות למורים, שיחזיקו יחד ב-50% הנותרים.

בכוונת קרן ריאליטי לקדם תוכנית המגדילה את זכויות הבנייה והשימושים במתחם, ולפעול למיתוגו מחדש של המתחם כקרית תקשורת.

מתחם נווה אילן משתרע על קרקע בת 60 דונם, אך רק חלק מזכויות הבנייה המאושרות בו מנוצלות, ולכן הוא כולל משרדים ואולפנים בשטח בנוי של 30 אלף מ"ר בלבד. בכוונת קרן ריאליטי לממש את זכויות הבנייה שאינן מנוצלות היום, במקביל לקידום תב"ע להגדלת זכויות הבנייה למסחר ותעסוקה.

כיום מניב המתחם, שמושכר לאולפני חדשות ערוץ 2, בית "האח הגדול" וחברות היי-טק, הכנסה שנתית של כ-13 מיליון שקל, המהווים תשואה שנתית של יותר מ-7%. בייעודו החדש צפוי המתחם להגדיל את הכנסותיו באופן משמעותי.

גלובוס, שהחזיק במתחם אמצעות אולפני ג.ג, הוא ממפיקי הקולנוע הבולטים בישראל, שעמד בראש הפקות סרטי קולנוע ישראליים כמו "סלאח שבתי", "קזבלן" ו"אסקימו לימון".

גלובוס, הפועל בתקופה האחרונה למימוש נכסים בשל התחייבויות כספיות, מכר בחודש אוגוסט האחרון את אחזקותיו ברשת בתי הקולנוע גלובוס מקס ואת חברת ההפצה סרטי נח לשותפו בנט קפלן ולקבוצת משקיעים מארה"ב. על-פי הערכות, היקף התמורה מהעסקה עומד על כ-100 מיליון שקל, שרובם יועדו להשבת חובותיו של גלובוס לבנקים.

גלובוס מקס סבלה בשנים האחרונות מהתגברות התחרות בשוק הקולנוע ומהתחזקותם של המתחרים, שפתחו מגה בתי קולנוע כמו סינמה סיטי ויס פלנט.

בשנים האחרונות נאלצה גלובוס מקס לסגור כמה אולמות קולנוע וספגה הפסדים כספיים, עד שהמסחר באגרות החוב של החברה הופסק, לאחר שהצדדים הגיעו להסדר, כאשר התשואה השנתית הגיעה לרמה של כ-53%. ב-2011 נמחקו ממסחר איגרות החוב של החברה, ובעלי השליטה הזרימו 44 מיליון שקל בשני תשלומים תמורת פירעון מיידי של אג"ח בשווי 78 מיליון שקל.

אוהד רוזן, שותף בקרן ריאליטי, מסר: "בימים אלה נבנה מחלף חדש שיאפשר גישה ישירה מתל-אביב ומרכז הארץ למתחם וכן יאפשר יציאה מהירה לכיוון ירושלים. נווה אילן משמש היום אולפני חדשות, הסרטה, טלוויזיה ומשרדים וכן עוגן של חברת החדשות. חוק השידור, המחייב גופי חדשות לשדר מאזור ירושלים, צפוי למשוך גופי תקשורת נוספים למתחם".