נא להכיר: 5 טרנדים בפרסום במובייל שנראה בשנת 2015

הפרסום במובייל בדרך למעלה, והוא כאן כדי להישאר ■ למה חשוב לשים לב?

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

שוק הפרסום במובייל הוא אחד השווקים הצומחים בתחום המדיה. אנליסטים בעולם צופים כי ההוצאה על פרסום במובייל ברחבי העולם תגיע ל-18 מיליארד דולר השנה, ועד 2017 ההוצאה תגיע לכ-42 מיליארד דולר.

מכיוון ששנת 2017 נמצאת כבר מעבר לפינה, ומכיוון שהתחזית מדברת על הכפלת תקציבי הפרסום במובייל, הרי שהזדמנויות בתעשייה הזו צועקות לשמיים.

הצמיחה בפלטפורמות ניידות באופן כללי התרחבה ומתרחבת, ויש לה קשר ישיר והשפעה גדולה על פרסום סלולרי באופן טבעי. ככל שיותר ויותר עסקים מבינים את הצורך בפרסום סלולרי, היקף הצמיחה ימשיך לגדול כמו תקציבי פרסום שמועברים מהאינטרנט לסלולרי כבר בשנה הקרובה.

להלן 5 טרנדים בפרסום במובייל שאנו צפויים לראות בשנת 2015.

1. עלייה בדרישה למדידת ההחזר על השקעה: אם עד היום כאשר דיברו על פרסום מבוסס תוצאה (פרפורמנס) והתכוונו ל"מחיר (תשלום) עבור הורדה" (CPI), הרי שב-2015 נראה כבר מגמה לדרישת "מחיר לפי רכישה" (כלומר CPA). הביטוי הזה יכנס יותר ויותר לחדרי העסקאות של חברות מסחריות, מחלקות שיווק ומשרדי פרסום בדיגיטל. המפרסמים רוצים לראות תוצאות בכסף. הנושא של ההחזר על ההשקעה צועד צעד קדימה מבחינת סדרי החשיבויות, ובוודאי כאשר היום הטכנולוגיה מאפשרת מדידה של פעולות ולידים.

2. לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן: פרסום מבוסס מיקום הוא אחד הטרנדים החמים הקיימים, וב-2015 הפופלריות שלו אף תמשיך לטפס. טכנולוגיית מבוססת מיקום הופכת במהירות רבה למועדפת על-ידי המפרסמים. הטלפונים החכמים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, וכפי שאנו נושאים אותם עמנו לכל מקום, הם מאפשרים הזדמנויות חדשות להגיע לקהלי יעד, לצד מידע עשיר בנתונים לחברות מסחריות על התנהגות לקוחותיהם ולקוחות פוטנציאלים בפרט. טכנולוגיית מבוססת מיקום מעניקה למפרסמים את היכולת להשתמש במיקוד חד, תוך שיפור האיכות והיעילות של פרסומות. גם ספקי הטראפיק (תנועת הגולשים) יקפצו מדרגה במיקוד, ובכך יספקו למפרסמים טראפיק איכותי יותר - בדיוק כזה שהם מעוניינים לשלם עבורו.

3. הווידיאו הופך לחיוני: שנת 2015 תהיה השנה שבה כלי הווידיאו יהפוך משחקן משנה לשחקן ראשי. באחרונה ראינו שרבים מהלקוחות שלנו החלו לקדם את אפליקציות שלהם באמצעות וידיאו. אם בדרך פרסומות או אם בתוך האפליקציות עצמן. למהלך היו ויש תוצאות יעילות מאוד, מכיוון שהצופים בסרטי הווידיאו האלה הם הקהל הטבעי המחויב ביותר וכמובן ממוקד מאוד לתוכני העסק המסחרי שמאחורי האפליקציה. מתוך הכרה גורפת כי כוחו של הווידיאו יעיל ומעביר את כל סוגי המסרים בצורה הטובה ביותר, הרי שכל אמצעי התקשורת הקיימים היום כולל המסורתיים מבינים שווידיאו הוא העתיד. אנחנו בהחלט הולכים לראות יותר ויותר מפרסמים בוחרים ומשתמשים בווידיאו על פני מודעות חד-ממדיות בשנת 2015.

4. פרסומות מותאמות אישית: התאמה אישית היא שם המשחק החדש. גם היא אמנם כבר נוכחת, לאור טכנולוגיה מבוססת מיקום ולאור מסננים כאלה ואחרים ורמות טירגוט מתוחכמות. הכול נעשה כדי להגיע ל'פגיעה בול' בכל מה שקשור בזיהוי צורכי הלקוח 24 שעות ביממה. גם הלקוחות, צרכני הקצה, כבר מצפים שיגיע אליהם מידע רלוונטי עבורם, לפי טעמם. ההקשר והמשמעות הצרכנית גם הם מלכי הפרסום, מתוך כך שהם מניעים רלוונטיות לצרכנים. אם קיימים הכלים לזהות את ההקשר הצרכני אצל הלקוחות, הגולשים - הרי שתוצאות כל קמפיין יהיו טובות יותר.

5. התמקדות באופטימיזציה: כדי לבצע את אסטרטגיית הרכישה בצורה הטובה ביותר, ייעשה פיזור תקציבי במדיות שונות, תוך ניטור הערוצים שבהם נמצאים הצרכנים "הטובים" ביותר, כאלה שבאמת יוציאו את כרטיס האשראי ויבצעו רכישה. הדרך היא להשתמש בספק מקצועי של טראפיק, שיידע בטכנולוגיה ובכלים שלו להביא טראפיק לפלטפורמה ולערוץ הדיגיטלי הרלוונטי.

■ חן לבנון היא מנכ"ל ClicksMob, המתמחה בפרסום במובייל.