אסותא תפתח מרכז חדש באזור התעשייה ברעננה

חברת סלע קפיטל השכירה רבע מבניין בבעלותה לאסותא תמורת 2.3 מיליון שקל בשנה המרכז ייפתח במהלך קיץ 2015 ■ באסותא שואפים כי בעתיד יכלול המקום 2 חדרי ניתוח לביצוע פעולות פשוטות יחסית כמו ניתוחי עיניים

"אסותא מרכזים רפואיים בע"מ" שבבעלות מכבי שירותי בריאות, תפתח במהלך 2015 מרכז רפואי חדש באזור התעשייה רעננה, כך נודע ל"גלובס". באסותא שואפים כי בעתיד יכלול המקום 2 חדרי ניתוח לביצוע פעולות פשוטות יחסית כמו ניתוחי עיניים, אולם לפי שעה נודע כי במשרד הבריאות לא מתכוונים להעניק לאסותא אישור כזה. המשמעות היא כי כל זמן שמדיניות משרד הבריאות לא תשתנה, המקום ישמש בעיקר למרפאות מומחים ולמכוני דימות ואבחון (C.T, רנטגן וכדומה).

אסותא חתמה לאחרונה על הסכם שכירות ארוך טווח עם קרן הריט סלע קפיטל המחזיקה במרכז תיא ברחוב החרושת בעיר, סמוך לקניון רננים. על פי ההסכם, תשכור אסותא 4,000 מ"ר מתוך 16 אלף המ"ר בבניין, לטובת הקמת המרכז. במסגרת ההסכם תשכור אסותא את השטחים למשך 10 שנים, עם שלוש אופציות להארכה (בסך הכל 25 שנה) תמורת 2.3 מיליון שקל בשנה. סלע קפיטל צופה כי תזכה להכנסות נוספות כתוצאה מריבוי מכוניות בחניון האתר. בנוסף קובע ההסכם כי סלע קפיטל תשקיע במבנה 3 מיליון שקל, ואילו אסותא תשקיע לצורך התאמות 7,000 שקל למ"ר. מרכז תיא, אגב, נרכש על ידי סלע קפיטל ב-2007 בתמורה ל-130 מיליון שקל, מחברת תיא השקעות בראשות עמי גניגר.

את המשא ומתן בין הצדדים ניהלו מטעם סלע קפיטל המנכ"ל גדי אליקם ורואי דינוביץ ראש מנהלת פארק מסחר ותעשייה רעננה. ייעוד הקרקע שעליה פועל המבנה, מוגדר כיום כתעשייה ומלאכה. לאחר ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים, אישרה לאחרונה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רעננה את הבקשה לשימוש חורג למבנה רפואה לצורך הקמת המרכז הרפואי. "רעננה נמצאת בתנופת פיתוח ובנייה הכוללת כניסה של חברות חדשות לעיר, בניית תשתיות תחבורה הכוללות שתי תחנות רכבת ושכונות חדשות", מסר ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי.

מדובר על תוספת משמעותית עבור הפארק בו פועלים עסקים וחברות מגוונים בתחומי ההייטק, ובהן HP, NICE, SAP ועוד, קניון רננים, בתי מלאכה, מסעדות מקומות בילוי ועוד.

אסותא אשדוד בעוד שנה וחצי

בימים אלה מקימה אסותא במרץ את בית החולים הציבורי באשדוד שאמור להיפתח בעוד כשנה וחצי, על שטח של כ-70 דונם. אסותא משקיעה במקום 250 מיליון שקל. מחצית הסכום מקורו באשראי שהעמיד בנק לאומי. מדינת ישראל הבטיחה להזרים לצורך ההקמה 487 מיליון שקל נוספים כמענק, זאת במסגרת תנאי המכרז להקמה ולהפעלת בית החולים. לאסותא ניתנה האפשרות להפעיל במקום שירותי רפואה פרטיים (שר"פ) בהיקף של 25% מפעילות ביה"ח - תמריץ שבמשרדי האוצר והבריאות כבר מצטערים עליו. אסותא אשדוד, בשונה מהמרכזים הפרטיים של אסותא, יכלול חדר מיון, מחלקת נשים ויולדות, מחלקת ילדים, מחלקה גריאטרית ועוד.