תמורה לא הולמת בצלופן

היומרנות של סלקום: לשלם "קצת פחות" ולקבל "הרבה פחות"

חברת התקשורת הסלולרית סלקום השיקה בשבוע שעבר את הטלוויזיה שלה במחיר של 99 שקל לחודש.

סלקום מציעה לנו חלופה מצומצמת לשלל הסדרות של החברות המתחרות במחיר נמוך יותר. חבילת הצפייה הסלקומית כוללת את ערוצי "עידן פלוס" שנקלטים מהאוויר; וספריית vod באינטרנט הכוללת סרטים וסדרות.

הכניסה הדרמטית של סלקום לעולם הטלוויזיה, במחיר מתחרה בחברות הוט (טלוויזיה בכבלים) ו-yes (טלוויזיה בלוויין), עשתה באזז תקשורתי ואף העלתה תהיות - כיצד מתחרותיה יעמדו בתחרות "הקשה"?

"99 שקל" לחודש נשמעים כמחיר מפתה כשאתה לקוח של החברות המתחרות ומשלם בממוצע 260 שקל לחודש. ואכן הדגשת 99 השקלים לחודש במבצע של סלקום הוא אקט פרסומי מוצלח - כל-כך מוצלח שכמעט שכחנו לבחון מהי התמורה עבורו.

ראשית, מדובר בעלות לממיר אחד. והיום כמעט כל משפחה ממוצעת מחזיקה מספר טלוויזיות כמספר החדרים בבית. אז אם מבקשים מסלקום להוסיף עוד שני ממירים לעסקה, כבר דילגנו לסכום הבלתי מבוטל של 157 שקל לחודש.

אמנם הממירים שנקבל יהיו גם "מקליטים" וב"איכות HD", אך בינינו - מה היתרון של איכות HD לערוצי "עידן פלוס"? מי מעוניין ברזולוציה אופטימלית לגבות של משה נוסבאום?!

הממירים המקליטים המובטחים אף הם סוג של "חור בתסריט". אם מקבלים בחבילה את כל ערוצי ה-VOD פתוחים לצפייה, מכל נקודה שבה תבחר - מדוע צריך להקליט אותם?

בחברות המתחרות, לאותה חבילה של 3 ממירים, חלקם מקליטים וחלקם באיכות HD, ניפרד אמנם מ-234 שקל לחודש - כלומר 77 שקל יותר ממה שסלקום מציעה - אך 77 השקלים הנוספים פותחים לך עולם שלם של טלוויזיה. כל הערוצים וכל החבילות פתוחות (מלבד אירוטיקה וספורט שהם בתשלום נוסף). ב-yes הסכום אמנם מטפס קצת יותר, לכ-260 שקל בחודש עבור אותם 3 ממירים, אך תמורת זאת נוכל לפרגן לעצמנו בנוסף למה שקיבלנו מהוט, גם 400 סרטים מתחדשים.

ונניח שסכום הכסף החודשי עבור הטלוויזיה של הוט ו-yes עדיין מרתיע? שימו לב - גם כאן העלילה מתפתחת. שתי החברות מאפשרות לנו גם "חבילה רזה", שמכילה את כל אותם ערוצי עידן פלוס שמציעה סלקום, אך בהרחבה ל-22 ערוצים!

הוט מוסיפה גם חבילת ערוצי ילדים או ספורט לעסקה, וכל אלה ב-180 שקל לחודש ל-3 ממירים. yes מוסיפה לעסקה שלל ערוצים נוספים, תמורת 170 שקל לחודש בלבד.

כלומר, נוכל לבחור "חבילה רזה" באחת משתי החברות, הוט או yes, תמורת סכום ממוצע של 170 שקל לחודש, במקום חבילת ה"תת-משקל" (הכוללת ערוצים בודדים) של סלקום ב-157 שקל לחודש. ונזכיר, לצורך ההשוואה - מדובר ב-3 ממירים בכל עסקה.

טלוויזיה מושתתת אינטרנט

אני מחכה בסקרנות לראות איזו קונטרה תכין סלקום לחבילות הללו. "משחקי הכס של שרי הממשלה", "אחת שיודעת - עם עינב גלילי", או "אדונים משרתים - גרסת משפחת נתניהו"?!

היומרנות בהצעה של חברת סלקום - לשלם "קצת פחות" אבל לקבל "הרבה פחות", עטופה יפה בנייר-צלופן של "99 שקל לחודש" - היא ריקה מתוכן.

ההשוואה נערכה על-פי 3 ממירים, שמשפחה ממוצעת מחזיקה.

אך גם אם תתעקשו על ממיר אחד ב- 99 שקל (HD ומקליט) - מסלקום תקבלו רק ערוצי לוויין ו-VOD סרטים וסדרות.

הוט יאפשרו לכם את אותו ממיר אחד, ב-150 שקל, אך ישדרגו אתכם ל-22 ערוצים, כולל חבילת ילדים או ספורט לבחירתכם. וכלקוחות חדשים, תקבלו שני ערוצים נוספים מתנה.

yes ייתנו לכם אותו ממיר תמורת 120 שקל בלבד. כלומר, 20 שקל יותר מסלקום בסך-הכול. וינגישו עבורכם 22 ערוצים ו-3 מסלולים נוספים: ילדים, ספורט והעשרהץ

אל נא תשכחו גם שהטלוויזיה של סלקום מושתתת אינטרנט - 15 מגה מהירות גלישה לפחות. כך שעל מנת ליהנות מהטלוויזיה של סלקום, חובה להתקין תשתית אינטרנט, ראוטר וספק. כל אלה מעלים את העלות החודשית בסכום לא מבוטל.

אמנם נתון זה נשמע לא משמעותי לכאורה, שהרי למי אין אינטרנט בבית, אך שימו לב לפרדוקס: דווקא המבוגרים יותר - אלה שכביכול יעדיפו את המחיר הנמוך לכאורה של סלקום - הם אלה שלרוב אינם צורכי אינטרנט ביתי, עובדה!

סלקום אינה מרעישה בבשורתה ואינה מקיימת תחרות בריאה בין משווקי ערוצי הטלוויזיה. אם כל מה שהיא מסוגלת להציע לנו אלה ערוצי חדשות, עידן פלוס וקובצי VOD מעונות קודמות - ראוי שהיא תוריד את המחיר לרצפה בהתאם, כך שנרגיש את התמורה הכספית לוויתור שלנו על חוויית הערוצים הבלתי נגמרת.

ואם היא לא מסוגלת לעמוד בתחרות - שתמשיך להתמקד בשוק הטלפונים. הציבור לא ישלם בלי לקבל תמורה הולמת.