בגלל מייל משמיץ: ויזנטל הנחה להשעות את משה נסטלבאום

נסטלבאום משמש כיום כעורך התוכנית "פוליטיקה" בערוץ 1, ונשללו ממנו תנאים שהוקצו לו כשהיה מנהל החדשות ■ הושעה בשל חשד שהפיץ לכאורה סדרת מיילים בהם השמיץ את רשות השידור ואת העומדים בראשה

יונה ויזנטל, העורך הראשי של רשות השידור, החליט היום (ד') אחר-הצהריים להשעות את העיתונאי משה נסטלבאום, לאור החשד כי זה הפיץ לכאורה סדרה של מיילים בהם השמיץ את רשות השידור ואת העומדים בראשה.

המנהלת הישירה של נסטלבאום, אילה חסון, התבקשה להודיע לו על ההשעיה עד לשימוע שייערך בנושא.

אותו דואר אלקטרוני נשלח תחת השם "גרון עמוק" מבלי לחשוף כביכול את זהות השולח, אולם באחרון שבהם נראה שם השולח "משה נסטל", אשר ניתן לייחסו לכאורה למשה נסטלבאום, מי ששימש בעבר ראש חטיבת החדשות של ערוץ 1 ועורך "יומן".

נסטלבאום עצמו, מוותיקי רשות השידור, הועבר מתפקידו כמנהל חטיבת החדשות בשלהי 2013, לאחר שחתם על הסדר טיעון מול נציבות שירות המדינה סביב תיק הטרדה מילולית בעלת אופי מיני כלפי עובדים. ההנהלה הקודמת בחרה בו לשוב לתפקידו כמנהל בחדשות, אולם עם כניסתה של הרשות להליך פירוק מונתה אילה חסון לתפקיד על-ידי ויזנטל.

נסטלבאום משמש כיום כעורך התוכנית "פוליטיקה", ונשללו ממנו תנאים שהוקצו לו בזמן שהיה מנהל חטיבת החדשות ובהם רכבו האישי.

על-פי המייל שנשלח בתפוצה רחבת-היקף ופורסם לראשונה בחשבון הטוויטר של העיתונאי נתי טוקר, כותב אותו "גרון עמוק" בין היתר על יונה ויזנטל; על מנהל קול ישראל, שמעון אלקבץ; על אילה חסון; על מנהל ערוץ 1 בפועל, אלי בבא; על הכנ"ר, דוד האן; וגם על גלעד ארדן וראש הממשלה בנימין נתניהו.

"לא תאמינו איך הפוליטיזציה נמשכת והגיעה לשיאים חדשים בניצוחם של גלעד ארדן וביבי נתניהו", נכתב במייל, "ספינים על גבי ספינים בערוץ הראשון... מי שיש לו מידע בעניין ההתנהלות של ויזנטל-נשר-חסון-בבא-אלקבץ-האן מתבקש לכתוב למייל של גרון עמוק... עלק מנהל תקין.... חחחח... פנים חדשות.. ניהול מקצועי... חחח. מי? אולי יעקב אילון? יעני בא להציל את הערוץ הראשון, אך בעצם רוצה שהערוץ הראשון יציל את הקריירה שלו שהתרסקה".

פרקטיקת המיילים האנונימיים אינה זרה לעובדי רשות השידור. בימיו של המנכ"ל מוטי שקלאר נשלחו מיילים משמיצים ושקריים אודותיו כמעט מדי יום, חלקם אישיים ואכזריים במיוחד. זהות כותביהם לא נחשפה מעולם. גם טוקבקים אנונימיים ואגרסיביים נכתבים באופן תדיר בידיעות אודות רשות השידור.

מטעמו של נסטלבאום נמסר כי "עורכי דינו, אורון שוורץ ויוגב נרקיס, מסרו הערב הודעה למר יונה ויזנטל מנכ"ל רשות השידור לפיה ראוי היה כי תיערך בדיקה מקצועית ודיסקרטית עם העובד ועם משטרת ישראל בטרם שדינו ייחרץ עם הוצאת החלטה נמהרת להשעותו, לפרסם דבר ההשעיה ותוך עצם קשירת שמו של מרשנו בפרסום זה. עוד הוסיפו עורכי דינו כי 'כל קורא אינטליגנטי ממוצע הקורא הודעה זו - על שפתה העילגת והנמוכה - אמור להבין מיד, כי מדובר בזיוף פשוט שאין קשר בינו ובין מרשנו'".

ברשות השידור סירבו להגיב.