"שרלי הבדו" בדרך לארץ? סטימצקי הזמינה 300 עותקים

המגזין הסאטירי הצרפתי, שיצא אתמול לראשונה מאז הפיגוע במערכת, הופץ במיליוני עותקים - אך אזל תוך זמן קצר ■ היום יתקבל אישור סופי להזמנה

מערכת ``שרלי הבדו`` בפריז / צילום: רויטרס
מערכת ``שרלי הבדו`` בפריז / צילום: רויטרס

המהדורה המיוחדת של המגזין הסאטירי "שרלי הבדו" שיצאה אתמול (ד') בצרפת אזלה במהירות, והמוצר המדובר הפך למצרך נדיר - אולם ייתכן שבקרוב הוא יגיע לישראל.

ברשת סטימצקי, המייבאת את המגזין ארצה בשנים האחרונות, הזמינו 300 עותקים של המהדורה ההיסטורית. לשם השוואה, בקנדה הוזמנו 1,500 עותקים, ובבריטניה - 2,000.

כעת מחכה הרשת לאישור הרשמי מצרפת שצפוי להגיע היום. בסטימצקי ממתינים בדריכות כדי לדעת אם למערכת העיתון יש מספיק עותקים כדי לשלוח לישראל.

בינתיים, מי שמרוויח מהביקוש ההולך וגובר של המגזין שפורסם הם הגולשים באתרי המכירות באינטרנט, שכבר מציעים למכירה את המהדורה הנדירה.

שרלי הבדו / צילום מסך
 שרלי הבדו / צילום מסך

באתר eBay, למשל, מתנהלות היום לא מעט מכירות פומביות של עותקי העיתון המיוחד. הגולשים מעלים את הרף כל הזמן ומציעים מאות ואף אלפי שקלים בכדי לרכוש את המגזין הצרפתי הסאטירי הראשון שיצא מאז הטבח שאירע במערכת המגזין בפריז.

גם מי שלא יכול להרשות לעצמו להיפרד מכל-כך הרבה כסף, נחוש להחזיק בעותק המדובר של "שרלי הבדו", וכך הצליחו גם מכירות העותקים הדיגיטליים של המגזין. גולש אחד, שהציע למכירה 100 עותקים של המגזין בפורמט PDF, הצליח להיפרד מכולם תוך דקות בתמורה ל-12 שקל על כל עותק.

"יותר קל להעביר גמל במחט מלמצוא עותק"

המהדורה - שיצאה ב-3 מיליון עותקים והופצה ב-25 מדינות בכמה שפות: ערבית, טורקית, ספרדית, אנגלית וצרפתית - היא המהדורה הראשונה שהודפסה מאז פיגוע הטרור במערכת העיתון, שבו נרצחו 12 בני אדם ובהם עורכים ומאיירים.

3 מיליון מהגיליונות החדשים נמכרו במהירות שיא הבוקר בצרפת, ותושבת פריז אמרה: "יותר קל להעביר גמל במחט מלמצוא עותק".

מערכת "שרלי הבדו", שפועלת בינתיים ממערכת העיתון "ליברסיון", מסרה כי תדפיס עוד מיליוני עותקים.