סופרבול 2015: האירוע הנצפה בתולדות הטלוויזיה בארה"ב

114.4 מיליון צופים בממוצע שברו את השיא שנרשם בסופרבול הקודם ■ 47.5% בתי-אב אמריקאים צפו במשחק הגמר של ליגת ה-NFL (הנתון הכי טוב מאז 1986) ■ בתי ההימורים בנבאדה חגגו קצת פחות

טום בריידי חוגג זכייה בסופרבול 2015, ניו אינגלנד פטריוטס / צלם: רויטרס
טום בריידי חוגג זכייה בסופרבול 2015, ניו אינגלנד פטריוטס / צלם: רויטרס

זה כבר הפך להרגל: גם הסופרבול ה-49, שהתקיים בלילה שבין ראשון לשני בגלנדייל, אריזונה - הפך לאירוע הספורט הנצפה ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית - בזכות 114.4 מיליון אמריקאים בממוצע (49.7% רייטינג) שהתיישבו מול המסכים וצפו בניו-אינגלנד פטריוטס מנצחת את סיאטל סיהוקס 24-28 במשחק הגמר הדרמטי של ליגת ה-NFL.

המפגש, ששודר על-ידי רשת NBC, עקף את שיא הצפייה ההיסטורי שנרשם בסופרבול אשתקד (סיאטל סיהוקס-דנבר ברונקוס), אשר הניב לרשת FOX ממוצע של 112.2 מיליון צופים.

47.5% מבתי-האב בארה"ב צפו במשחק (הנתון הכי גבוה מאז סופרבול 1986!), כשגם ההופעה במחצית של כוכבת הפופ קייטי פרי רשמה שיאי צפייה (פיק של 118.5 מיליון צופים).

אפילו השידור החי של המשחק שסיפקה NBC באינטרנט, באמצעות טכנולוגיית סטרימינג, רשם נתונים מצויינים: כ-800 אלף צופים לדקה.

מי שחגגו קצת פחות הם בתי ההימורים בנבאדה: 191 "ספורטסבוקס" שונים במדינה הכניסו 116 מיליון דולר מהימורים על סופרבול 2015, אך נאלצו להחזיר את מרבית הכסף למהמרים - ונשארו ביד עם רווח של 3.3 מיליון דולר בלבד.

לשם השוואה - אשתקד הרוויחו בתי ההימורים בלאס וגאס וביתר ערי נבאדה 19.7 מיליון דולר (מתוך 119.4 מיליון דולר הכנסות).