עובד לשעבר במגדל נאשם בלקיחת שוחד ותרמית בני"ע

עפ"י כתב האישום, גיא ממן, שניהל את תיקי המניות בחשבונות קרנות הפנסיה של מגדל, פעל יחד עם חברו יובל פלג לביצוע מאות עסקאות תרמיתיות בין חשבונות מגדל עליהם היה אחראי לבין חשבונותיו הפרטיים של פלג

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גיא ממן ויובל פלג בגין לקיחת ומתן שוחד, בהתאמה. עוד מואשמים השניים בריבוי עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, תרמית בניירות ערך והלבנת הון. ממן מואשם גם במירמה והפרת אמונים בתאגיד.

על-פי כתב האישום, ממן, אשר ניהל את תיקי המניות בחשבונות קרנות הפנסיה של חברת מגדל, ומתוקף כך היה עובד ציבור, פעל בצוותא עם חברו פלג לביצוע מאות עסקאות תרמיתיות בין חשבונות מגדל עליהם היה אחראי לבין חשבונותיו הפרטיים של פלג.

לפי הנטען, באמצעות ביצוע עסקאות תרמיתיות וסיבוביות בין חשבונות מגדל לחשבונותיו של פלג, שלשלו השניים לכיסם הפרטי רווחים של מעל ל-10.9 מיליון שקל, על חשבון כספי החוסכים בפנסיה של חברת מגדל.

ממן מואשם כי פעל בניגוד עניינים, ניצל את שליטתו ואת הידע שלו כסוחר מניות במגדל והסתיר ממגדל את פעילותו התרמיתית ואת זיקתו לחשבונותיו של פלג.

עוד טוענת הפרקליטות כי פלג העמיד את חשבונותיו לצורך ביצוע הפעילות, העניק את המימון לפעילות והעביר לממן מחצית מהרווחים, כפי שסיכמו השניים מראש.

לפי כתב האישום, הפעילות התרמיתית התבצעה כך שממן נהג להעביר את ההוראות בחשבונות מגדל דרך מערכות המסחר באופן ישיר או דרך מתן הנחיות לברוקרים, ובמקביל הנחה את פלג להעביר הוראות בחשבונות הפרטיים. מכשיר טלפון נייד נרכש במיוחד לצורך מתן ההנחיות לפלג והסתרת הפעילות ממגדל.

לצורך חלוקת הרווחים, נטען, העניק פלג לממן כרטיס אשראי השייך לחשבונו, באמצעותו נהג ממן למשוך עשרות אלפי שקלים בשנה. כמו כן העביר פלג לממן מזומנים, מימן לו חופשות משפחתיות, קנה לו כרטיסים למשחקי ספורט בארץ ובעולם ואף רכש לו ג'יפ חדש מרווחי הפעילות.

התיק נחקר על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך. כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד מאור ברדיצ'בסקי.