מדד הפרסומות של יו-טיוב: ניצחון מתוק לקליק בינואר

במדד חודש ינואר, שילוב של הומור, פרזנטורים טובים ומשחק משובח הם סוד ההצלחה של הקמפיינים המובילים

הומור, פרזנטורים טובים ומשחק משובח הם סוד ההצלחה של לפחות 3 מ-5 הפרסומות המוצלחות ביותר במדד הפרסומות של יו-טיוב ו"גלובס" לחודש ינואר.

את המקום הראשון במדד הצליחה לתפוס הפרסומת לסדרת השוקולדים החדשה של קליק, שמיועדת פחות לילדים והרבה יותר למבוגרים, כשהיא גורפת 740 אלף צפיות.

השימוש בפרופ' עמוס רולידר, דמות מוכרת מהטלוויזיה שמחלקת על בסיס קבוע טיפים להורים על התנהלות נכונה מול הילדים, עשתה את שלה בפרסומת שהפיקו בראובני-פרידן, שהכניסה את אלמנט ההומור שכל-כך חשוב בפרסומות. רולידר, בהתנהלותו המיוחדת והמוכרת מהטלוויזיה, מלמד זוג הורים איך לאכול מהקליק החדש מבלי שהילדים שלהם יגלו זאת.

הסרטון המשעשע - כולל ספק עקיצה בסוף הפרסומת לעובדה שרולידר עצמו עשוי להיתפס לעיתים כטיפוס מעט מפחיד - לא הפך ללהיט ויראלי אבל השיג כמה עשרות שיתופים בפייסבוק וביו-טיוב, כ-400 לייקים וכ-100 תגובות בפייסבוק.

למקום השני הגיעה הפרסומת לסדרת משקאות פרי הדר חדשים של פריגת בכיכובו של שלום מיכאלשווילי. הפרסומת של פריגת ובאומן-בר-ריבנאי מוצלחת במיוחד. לצורך הקמפיין היא ייצרה מותג אנושי בשם "הגאון", שאותו משחק מיכאלשווילי בכישרון רב, ובמסגרתו הוא מנהל דוכן מזון ויודע להתאים את השתייה הנכונה למנות שמזמינים הלקוחות. הסרטון גרף 666 אלף צפיות במהלך חודש ינואר וכמה עשרות שיתופים ולייקים בפייסבוק וביו-טיוב.

נביעות ממחזרת את הסיפור על החרקים

למקום השלישי מגיעה פרסומת מבית ערוץ הילדים ומשרד הפרסום בזוקה, שמקדמת תחרות לילדים ולסבתות שלהם, כשהמטרה היא להצטלם איתם ועם מתכון סבתא שמצאו ברשת. גם הפעם יש הומור, אבל קצת יותר פשוט ולא מתחכם, אולי כחלק מהמסר שמיועד דווקא לילדים. דנה פרידר שימשה כנכדה לצד סבתה הטלוויזיונית, שמקבלת הדרכה ממנה איך לחפש באינטרנט ומתקשה קצת להבין איך זה באמת עובד. הסרטון גרף 446 אלף צפיות בינואר, 736 לייקים בפייסבוק ומעט מדי שיתופים.

במקום הרביעי הצליחה סלקום לייצר הברקה שיווקית כדי לקדם את שירותי הטלוויזיה החדשים שלה. כמי שנכנסת כסוג של אנדרדוגית לשוק טלוויזיה דואופולי, היא ניסתה ללכת באקסטרים על משהו קצת שונה. כך היא אימצה לחיקה את סדרת האינטרנט "משיח", בכיכובו של השחקן אודי כגן, שהצטרף לאחרונה לעונה החדשה של "ארץ נהדרת".

סדרת האינטרנט הופקה באופן עצמאי ויצרה את דמותו של משיח, שמככבת בפרסומת לסלקום TV, של משרד הפרסום גיתם, ומראה את הישראלי הממוצע ואת ההתנהלות בעולם הטלוויזיה של היום, שבו שירותים נלוויים כמו VOD דורשים תוספת תשלום מצד אחד, כאשר מהצד השני, עשרות ערוצים לא רלוונטיים זמינים למנויי הכבלים והלוויין.

על אף שנשען על דמות אינטרנטית, הסרטון לא הצליח לתפוס חזק מספיק מבחינת מעורבות הגולשים - הוא גרף 435 אלף צפיות, לצד כ-250 לייקים אך עשרות בודדות של שיתופים.

את החמישייה סוגרת פרסומת לנביעות, שממשיכה להצטייד באורי גוטליב כפרזנטור, והפעם מנסה למחזר את הסיפורים על חרקים שמסתובבים חופשי במתקני מים ביתיים. הסרטון, של משרד הפרסום יהושע TBWA, הניב 362 אלף צפיות, אך לפי הנתונים הכמעט אפסיים של מעורבות הגולשים בשיתופים, תגובות ולייקים, ניתן לשער כי מרבית הצפיות הגיעו מקידום ממומן של הסרטון ביו-טיוב.

מדד הפרסומות של יו טיוב
 מדד הפרסומות של יו טיוב

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, שבהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.