קצר ולעניין: אלה 4 המסקנות העיקריות בדוח על נתניהו

‎חשמלאי חבר מרכז ליכוד שהועסק בקיסריה, עובדים שהוציאו מכיסם הפרטי על כוס יין לבני הזוג נתניהו - תמצית החגיגות של נתניהו כפי שהוצגו בדוח מבקר המדינה על הוצאות מעון רה"מ

בנימין ושרה נתניהו / צילום: חיים צח-לע"מ
בנימין ושרה נתניהו / צילום: חיים צח-לע"מ

דוח מבקר המדינה שפורסם היום (ג') על הוצאות בני הזוג בנימין ושרה נתניהו במעון רה"מ בשנים 2009-2013 ועל הוצאות בית הנשיא בתקופת שמעון פרס היה ארוך למדי וכלל שורה ארוכה של ליקויים והוצאות תמוהות. בתמצית, הנה 4 הנקודות העיקריות בדוח המבקר:

■ ההוצאות על כלכלה במעון הרשמי: "הוצאות ראש הממשלה, משפחתו ואורחיו לא עלו בקנה אחד עם עקרונות היסוד של מידתיות, סבירות, חיסכון ויעילות. ניתן לצפות מנבחר ציבור, בכיר ככל שיהא, לגלות יתר רגישות ציבורית". בין היתר הזכיר המבקר את השתת מס הבצורת של נתניהו על הקופה הציבורית, הוצאות ניקיון וביגוד מופרזות ודרישה מעובדים לקנות מזון ויין מכיסם הפרטי מבלי להעניק להם החזרים.

■ מצבו של המעון הרשמי: "ניתן היה להתרשם ממצבו הפיזי הירוד של המבנה הכולל, בין השאר, רטיבות רבה וחדירת מי גשמים. בתנאיו הנוכחיים, ספק אם המבנה מתאים לשמש מעון ייצוגי של ראש ממשלת ישראל".

■ פרשת הבקבוקים ורהיטי הגן: המבקר העביר החומרים ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפני כשבועיים "הואיל והם העלו חשש לכאורה לפגיעה בטוהר המידות, עד כדי חשש למעשה פלילי". גם מפרשת העסקת החשמלאי אבי פחימה ממרכז הליכוד, ללא אישור, ישנו חשש לפלילים.

■ לשכת נשיא המדינה: "ליקויים בניהול כוח האדם, הכספים והרכש ותכנון העבודה והתקציב. עוד נמצאו ליקויים הנוגעים לפעולות שביצע בית הנשיא כנותן חסות לוועידת הנשיא ולפיקוח שקיים על ניהול הוועידה".

עיקר תגובת נתניהו: "מכבד את המלצות דוח המבקר. לצערנו, הקמפיין התקשורתי המתגלגל סביב הדוח בשבועות האחרונים הוא ניסיון ברור להפיל את ראש הממשלה וממשלת הליכוד על-ידי עיסוק בזוטות והסחת דעת".