תתבייש לך, יעקב בורובסקי

בגלל בצע-כסף אתה מסכן את אמון הציבור במוסד המבקר

גם אתה, יעקב בורובסקי? גם את השירותים שלך אפשר לקנות בכסף? גם כאשר זה כל-כך זועק לשמיים? היית יועץ בכיר למבקר המדינה, טיפלת במקרים של שחיתויות וחריגות של אנשי שלטון, היית חוקר נוקשה וחריף, כמו שצריך. לא עשית שום הנחות לאהוד אולמרט, וטוב שכך. היית ראש הצוות למאבק בשחיתויות, בדיוק כמו אלה שעכשיו אתה מגונן עליהם.

אני לא יודע כמה שכר-טרחה אתה מקבל מנתניהו (האם הוא משלם מכיסו?) - האם זה שווה את הביזוי והביזיון? זה תקין בעיניך לעבור מתפקיד של רודף מושחתים לאדם שמגונן עליהם?

עורך דין, גם

אתה מוצג על-ידי נתניהו כעורך דין, ואתה אכן כזה. אבל אתה בוודאי יודע שלא רק בגלל כישוריך המשפטיים נשכרת על-ידי ראש הממשלה. הם רוצים להראות לציבור שמי שהיה הלוחם הגדול במושחתים במשרד המבקר (וגם במשטרה, כניצב), עומד עכשיו לצדם. הם מצפים שהציבור יסיק מכך שאולי קביעות המבקר אינן כל-כך מדויקות, אם איש כמו בורובסקי אומר כך.

נראית ונשמעת כל-כך עלוב בהופעותיך הפומביות למען נתניהו ונגד דוח מבקר המדינה. הנימוקים שנתת - לו אולמרט היה משמיע נימוקים כאלה, היית צוחק לו בפנים ומעיף אותו מכל המדרגות. כמעט כל מילה שאמרת נשמעה כל-כך חסרת שחר, כל-כך מניפולטיבית, שזה היה מביך, מביש.

הנזק הגדול

אני כועס עליך, בורובסקי, בעיקר בגלל הנזק הגדול שאתה גורם למוסד מבקר המדינה, לתדמיתו ולאינטגריטי שלו. ברור שאתה לא עובר על שום חוק, אלא שאתה עושה דבר גרוע בהרבה בעיניי - אתה מתנהג בצורה בלתי מוסרית.

מה לדעתך ההתנהגות שלך משדרת לציבור? מה הם צריכים להבין מכך שאדם שהיה מבכירי המבקר משכיר את שירותיו, את המוניטין שלו כלוחם בשחיתות? מה לדעתך מרגיש האדם הרגיל, כאשר הוא רואה אדם כמוך מתנהג בקשיחות ובחומרה כשהוא עם כובע הביקורת - ולאחר מכן הולך ומגונן על שחיתויות דומות?

מה זה עושה לדעתך, בורובסקי, לאמון של הציבור במוסד הביקורת בכלל, ובאנשי המוסד בפרט, שאנשיו בדרך-כלל עושים עבודתם נאמנה?

אני כועס עליך שבגלל בצע-כסף אתה מסכן את אמון הציבור במוסד כה חשוב וחיוני. מעשה כזה הוא בעיניי מעשה של שחיתות מוסרית וציבורית.

ביבי, תקשיב לפחות למרגלית

דן מרגלית משרת נאמנה את ביבי לאורך שנים, כפי שהיה מצופה ממנו ב"ישראל היום". עכשיו הוא מבקר אותו בחריפות בפרשיות האחרונות. אם אני מכיר את מרגלית, אז אולי מסתתרת שם איזו סיבה אינטרסנטית שעוד תיוודע. אבל בינתיים גם זה לטובה.