ביה"ד הורה לעובדי מפעל הברום להפסיק את השביתה

(עדכון) - ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח: "כלו כל הקיצין, ואנו מוכנים להילחם בכל מחיר בדרישות ההנהלה" ■ אבנר מימון, מנכ"ל כיל ישראל: "השבתת מפעל הברום בסדום היא צעד קיצוני"

מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי
מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי

בית הדין לעבודה בבאר-שבע הורה היום (ה') לעובדי מפעל הברום של מפעלי ים המלח להפסיק את השביתה, "שיש בה למנוע ייצור, הוצאה או הובלת ברום ממפעל הברום-כלור ו/או צעדים אחרים שעלולים לפגוע במהלך העבודה התקין של מפעל הברום-כלור, מפעל המגנזיום ותחנת הכוח".

זאת, לאחר שעובדי מפעלי ים המלח מקבוצת כיל החליטו לפתוח בשביתה כוללת, אחרי שהנהלת החברה לא נענתה לדרישות ההסתדרות והעובדים ולא הסירה את האיום לפטר מאות מעובדי המפעלים. השביתה באה גם כאות הזדהות עם 140 העובדים שבכוונת הנהלת מפעל תרכובות ברום, גם הוא מקבוצת כיל, לפטר.

עוד קודם לכן נודע כי העובדים החלו בהשבתת מפעל הברום ותחנת הכוח בסדום. זאת, כחלק מהצעדים הארגוניים כאות מחאה נגד כוונת ההנהלה לפטר מאות עובדים מהקבוצה.

בתוך כך, ב"גלובס" נחשפה היום תכנית הפרישה מרצון שמציעה הנהלת מפעלי ים המלח לעובדים, במרכזה מענק בהיקף של חצי מיליארד שקל לכל עובד. (לסיפור המלא)

ארמונד לנקרי, יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח מסר: "מבחינתנו כלו כל הקיצין, ואנחנו מוכנים להילחם בכל מחיר בדרישות ההנהלה. בזכות עבודת הכפיים והעבודה המסורה של עובדיה, חברת כיל מצליחה ומרוויחה, וכוונת ההנהלה לפגוע בעובדים ולפטר אותם היא אבסורדית, אגרסיבית, כוחנית ובעיקר מיותרת. כל עובדי המפעלים הם מקשה אחת, אנחנו רעים זה לזה, ולא ניתן יד לפיטוריו של אף עובד. אני קורא להנהלה לבטל את הפיטורים ולחזור לדרך הישר ולהתדיינות ושיח איתנו".

אבנר מימון, מנכ"ל כיל ישראל, מסר הבוקר כי "השבתת מפעל הברום בסדום היא צעד קיצוני שמקריב את 400 עובדי מפעל המגנזיום על מזבח המאבק הקיצוני והאלים של עובדי תרכובות הברום, בסיוע יו"ר וועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמנד לנקרי. סגירת מפעל הברום עלולה להביא תוך 72 שעות לנזקים בלתי הפיכים שיביאו לסגירתו של מפעל המגנזיום ולסכנה בטיחותית ואקולוגית. על כן, הנהלת מפעלי ים המלח פונה באופן דחוף לבית הדין במטרה למנוע לאלתר את הסכנות החמורות הנובעות מצעדו המסוכן של יו"ר וועד עובדי מפעלי ים המלח".

מהנהלת כיל נמסר עוד כי מפעל המגנזיום מייצר באופן רציף בתהליך אלקטרוליזה מגנזיום בצורה כזו שהפסקת פעילותו עלולה להביא להתמצקות תאי האלקטרוליזה, כך שלא ניתן יהיה להשתמש בהם יותר. כחומר לוואי מייצר מפעל המגנזיום כלור אשר משמש כחומר גלם לתעשיית הברום. ללא מוצא לכלור יש לעצור מיידית את ייצור המגנזיום. בנוסף, התפתחות זו עלולה להוביל גם לסגירת לפחות מחצית ממפעל תרכובות ברום בנאות חובב למשך שנה ויותר בשל יצור ברום נמוך כתוצאה מחוסר בכלור המיוצר במגנזיום.