הצעת פרישה מרצון לעובדי מי"ה: מענק עד חצי מ' ש'

על-פי התוכנית, כל עובד במפעלי ים המלח שגילו מעל 55 יקבל, מעבר לזכויות שמקנה לו החוק, גם מענק פרישה של כחצי מיליון שקל ■ התוכנית מיועדת לעובדים שצברו ותק של יותר מ-20 שנה בחברה

מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי
מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי

בעיצומו של המשבר בכימיקלים בישראל (כיל) שמתרחב הבוקר (ה') להשבתה כללית גם במפעל הברום של הקבוצה בסדום ולמפעלי ים המלח, נחשפת תוכנית פרישה מרצון שהציגה הנהלת כיל לעובדים: על-פי התוכנית, כל עובד במי"ה שגילו מעל 55 יקבל מעבר לזכויות שמקנה לו החוק (פיצויי פיטורים, פדיון ימי מחלה ותשלומים נוספים בהתאם להסכם הקיבוצי) - גם מענק פרישה של כחצי מיליון שקל, ובנוסף כ-20 אלף שקל מדי חודש לעובד עד הגיעו לגיל הפנסיה. התוכנית מיועדת לעובדים שצברו ותק של יותר מ-20 שנה בחברה.

לפני מספר שבועות מסרה הנהלת כיל לוועד העובדים של מי"ה רשימה שמית של כ-130 עובדים שעשויים לקבל זימון לשימוע לפני פיטורים - במסגרת תוכנית ההתייעלות שהתגבשה בקבוצה. זאת, בזמן שעובדי תרכובות ברום, גם היא מקבוצת כיל שובתים כשבועיים וחצי על רקע כוונת ההנהלה לפטר כ-140 מהם.

הבוקר, הצטרפו גם עובדי מי"ה לשביתה לאחר שהמו"מ שהתקיים בין הוועד בראשות ארמונד לנקרי לבין ההנהלה עלה על שירטון.

גורמים המקורבים למגעים שהתקיימו בין הצדדים סיפרו כי תוכנית הפרישה מרצון הוצעה לוועד במהלך ההידברות - אך כאמור לא קרבה את הצדדים להסכמות.

לדברי אותם גורמים, אם 130 עובדים במי"ה יביעו הסכמה להצטרף לתוכנית הפרישה ויסיימו את דרכם בחברה - לא יהיה עוד צורך בפיטורי עובדים.

הנהלת כיל קבעה כי ההצעה לפרוש מרצון משורות החברה במסגרת תוכנית זו תהיה בתוקף עד יום רביעי הבא ואז היציאה לפנסיה מוקדמת - תהיה מיידית. התוכנית כוללת גם סעיף ולפיו אם יושג עד סוף 2015 הסכם טוב יותר לפרישה של עובדים בין ההנהלה, הוועד וההסתדרות הכללית - הוא יחול גם על עובדים שיפרשו במסגרת תוכנית זו.