עדות אב הבית: איש אמונו של נתניהו "מצפצף על הנהלים"

החסינות שקיבל מני נפתלי ודוח המבקר על העסקת החשמלאי עלולים לסבך במיוחד את עזרא סיידוף, סמנכ"ל נכסים במשרד רה"מ ■ סיידוף הוא מקורב ותיק של הזוג נתניהו, ש"ידע לעגל פינות כשנתבקש", כפי שטוען נפתלי

מני נפתלי לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה / צילום: אוריה תדמור
מני נפתלי לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה / צילום: אוריה תדמור

עדותו של מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, בפני חוקרי להב 433 שופכת אמנם אור על התנהלותם של ראש הממשלה ושל רעייתו, אך לא רק. דמות נוספת שעומדת במוקד ההתרחשות, שנראה כי היא מסובכת אף יותר מבני הזוג נתניהו, הוא עזרא סיידוף, סמנכ"ל נכסים ומשאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, מקורבם של השניים שהולך עמם שנים ארוכות.

בתצהיר שהגיש במסגרת תביעתו לבית הדין לעבודה בירושלים, טען נפתלי כי סיידוף ידע "לסייע ולעגל פינות כשנתבקש לעשות זאת", ואף הורה, לטענתו, להוציא חשבוניות פיקטיביות.

כמו כן, לידי וואלה חדשות הגיע תמליל של אחת השיחות של נפתלי עם סיידוף, שבו הוא מסביר לכאורה לנפתלי איך ניתן לעקוף בעורמה את הנהלים המקובלים. גם בעדותו אתמול העביר נפתלי חומרים על סיידוף.

בתצהיר שהגיש לבית הדין לעבודה מציין נפתלי כי "זכור לי מקרה כאשר התשלומים למלון ליאונרדו הגיעו לסכומים של יותר מ-100 אלף שקל, והייתי צריך אישור על מסגרת תקציב חדשה מהחשב הכללי. כדרכה, דרשה גברת נתניהו לקבל באופן מיידי את שירותיו של השף קדוש, ומר סיידוף מצא לכך פתרון על-ידי מתן הוראה לעבוד באופן זמני מול מלון ליאונרדו ללא מסגרת תקציבית מאושרת".

לטענתו של נפתלי, "עזרא סיידוף היה אף מי שהורה לי להוציא חשבוניות לאירועים ממלכתיים עם מספר משתתפים פיקטיבי כדי להגדיל את סכומי התשלום ולשלם למלצרים במקום אורחים".

אם אכן יוכיח נפתלי את הדברים - הרי שמדובר בטענות שמעלות חשד ממשי לפלילים נגד סיידוף בגין רישום כוזב וזיוף, בין היתר.

גם "פרשת החשמלאי", שלפי שעה נדמית כפרשה החמורה ביותר מבין אלה שהוזכרו בדוח מבקר המדינה שפורסם השבוע, לא בטוח שתגיע עד לנתניהו עצמו, אולם היא מסבכת מאוד את סיידוף, וייתכן שגם את אשת ראש הממשלה.

מי שפנה לוועדת השלושה - הגוף שמאשר את הוצאות מעונות ראש הממשלה, הכפוף לראש הממשלה עצמו - וביקש חשמלאי פרטי, נוסף על עובדי מעון ראש הממשלה, היה סיידוף, שהתעקש על הנושא עד שקיבל לבסוף את המימון. לא ברורה עד הסוף מעורבותו בהליך המכרז, שבו נבחר לבסוף בדרך עקומה חבר מרכז הליכוד לשעבר אבי פחימה, אותו חשמלאי שוועדת השלושה אסרה את ההתקשרות עמו.

פרקליטיו של נתניהו יוכלו לטעון כי ראש הממשלה עצמו כלל לא היה מעורב בהליך. זאת, לאור העובדה שמבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, טוען בדוח כי מי שהזמין את החשמלאי בפועל היו שרה נתניהו או מזכירותיה באופן ישיר.