4 קבוצות מועמדות להקמת תחנת הרכבת הקלה בקרליבך

מדובר בתחנה שמתוכננת להיות אחת התחנות הגדולות ביותר של הרכבת הקלה, והיא תכלול 3 מפלסים: לקו האדום, לקו הירוק העתידי ולכרטוס

4 קבוצות הגישו בסוף השבוע מועמדותן להשתתף במכרז תחנת קרליבך של נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) בהיקף של כמיליארד שקל. הקבוצות הן שיכון ובינוי וסולל בונה תשתיות עם CRTG (China railway tunnel group), שפיר הנדסה אזרחית וימית עם Ghella Impresa Pizzarotti האיטלקית, דניה סיבוס עם CCECC (China Civil Engineering Construction Corporation) ומנרב הנדסה עם CHEC (China Harbour Engineering Company).

מדובר בתחנה שמתוכננת להיות אחת התחנות הגדולות ביותר של הרכבת הקלה, והיא תכלול 3 מפלסים: לקו האדום, לקו הירוק העתידי ולכרטוס. מפלס הקו האדום יחבר את בת-ים דרך יפו למרכז תל-אביב על ציר מנחם בגין דרך רמת-גן ובני-ברק עד פתח-תקווה, ומפלס הקו הירוק יחבר את מערב ראשון-לציון ומרכז חולון דרך צומת חולון למרכז תל-אביב ומשם דרך רחוב אבן גבירול לצפון העיר ורמת-החי"ל.

הקבוצה, שבחירתה תוכרז באמצע השנה הנוכחית, תחל את עבודות הפרויקט במחצית השנייה של השנה. במהלך העבודות ייסגר הצומת המרכזי למשך חמש שנים, ובמקומו יוקם מעבר משוקע מרחוב יצחק שדה ללינקולן וקרליבך.

בשבועות הקרובים תחליט החשכ"לית אם לפטור את חברת PB ממכרז לניהול הפרויקט, או לאלץ את נת"ע לפרסם מכרז ניהול חדש. ואולם, מחוות דעת משפטית שערך משרד עורכי הדין שליו ושות' עבור נת"ע עולה כי ביטול ההתקשרות עם PB בתור מנהלת הפרויקט, ויציאה למכרז חדש יאריך את משך הזמן לתחילת הביצוע בכ-18 חודשים.

עוד נטען במסמך כי על פי חוות דעת כלכלית שערכה חברת BDO עבור נת"ע, אילו הייתה נת"ע מחליטה שלא להתקשר עם חברה חיצונית לניהול הפרויקט, ומשאירה את הניהול בידיה, העלות הייתה גבוהה ב-200 מיליון שקל.

לבסוף מוזכר כי בהתבסס על חוות הדעת של חברת Capita, השכר הראוי לחברה שתנהל את הפרויקט הוא 5% מסך תקציב הפרויקט, ועל כן השכר עבור PB ראוי שיהיה 670 מיליון שקל ללא מע"מ. "שכר זה אמנם גבוה מן השכר המשולם לניהול פרויקט בישראל, אך בהתחשב בעובדה ש-PB תעסיק בניהול הפרויקט במשך שנים עשרות עובדים מקצועיים זרים שעלות העסקתם יקרה יותר, הרי ששכר זה הוא סביר לדעת המומחה שייעץ לנת"ע בנושא זה" נכתב בחוות הדעת".