מני נפתלי הגיש תביעת דיבה: שרה ניפחה את ההוצאות - לא אני

אב הבית לשעבר במעון רה"מ תובע חצי מיליון שקל מצוות ההגנה של נתניהו בשל הניסיונות לקשור אותו לדוח המבקר ■ נתניהו לא נתבע בשל חסינותו ■ נפתלי: שרה בנתה מספרה פרטית בכסף שיועד לשיפוץ חדרים

מני נפתלי לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה / צילום: אוריה תדמור
מני נפתלי לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה / צילום: אוריה תדמור

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, הגיש היום (ג') לבית משפט השלום בהרצליה תביעת דיבה נגד צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפלגת הליכוד ושני עובדים במעון ראש הממשלה. זאת, לאור ניסיונם לקשור אותו בימים האחרונים למסקנות דוח מבקר המדינה בגין הוצאות מעון ראש הממשלה. נתניהו עצמו לא נכלל בתביעת הדיבה בשל חסינותו.

צוות ההגנה של נתניהו כולל את יועצו, ניר חפץ, עו"ד דן שמרון, עו"ד שולי אשבול, עו"ד יעקב בורובסקי ועו"ד יוסי כהן.

במכתב ששלחו אתמול (ב') באי-כוחו של נפתלי, חברי צוות ההגנה של נתניהו נדרשו להתנצל על הדברים שאמרו עד היום בשעה 12:00 וכן לשלם לו פיצוי של 100 אלף שקל, אחרת יגיש נגדם תביעת לשון הרע. משלא התנצלו, הוגשה התביעה.

בתביעה, שהגיש באמצעות עו"ד דן חי, נפתלי הסביר כי על אף איומיו, הוא לא תבע את נתניהו ואת שרי הליכוד יובל שטייניץ וגלעד ארדן, בשל חסינותם. החסינות חלה על חברי כנסת ושרים במקרה שהעבירה שביצעו לכאורה נעשתה במסגרת עבודתם הפרלמנטרית.

יחד עם זאת, בכוונת נפתלי לפנות אליהם בדרישה כי יוותרו על חסינותם, על מנת שיוכל לצרפם לתביעה. אם הם ייענו לדרישתו, יבקש נפתלי לתקן את כתב התביעה ולכלול אותם במסגרתו.

ביום שלישי שעבר פורסם דוח מבקר המדינה יוסף שפירא, המכיל ראיות לבזבוז כספי ציבור לצרכים פרטיים במעון ראש הממשלה. בתגובה על הדוח, בליכוד תלו את האשם בנפתלי: "ההוצאות גדלו משמעותית בתקופה מסוימת שבה ניהל את המעון הרשמי מני נפתלי - עובד ממורמר לשעבר, המוביל מסע השמצות והכפשות נגד ראש הממשלה, על מנת להוציא כספים שלא כדין מקופת המדינה ולפגוע בראש הממשלה ובליכוד בתקופת בחירות. הוצאות המעון הרשמי ירדו ופחתו משמעותית לאחר עזיבתו של נפתלי את התפקיד".

בכתב התביעה מגיב נפתלי להאשמות ומונה כמה דוגמאות אשר ממחישות את דרך ההתנהלות במעון הרשמי של ראש הממשלה, כמו גם את המענה לשאלה - מי אחראי להוצאות הגבוהות?

כפי שטען בעבר, גם כאן טוען נפתלי כי הבזבזנית הגדולה במעון היא אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. "הגברת נתניהו קיבלה תקציב של כ-40 אלף שקל עבור שיפוצם של שני חדרי שינה בקומה העליונה. לאחר שאושר התקציב הנ"ל, היא הורתה לעובדים במעון לרוקן את החדרים מתכולתם ולצבוע את קירותיהם, זאת על מנת ליצור מצג-שווא לפיו החדרים אכן שופצו".

בפועל, טוען נפתלי, השתמשה נתניהו ביתרת הכספים לבניית מספרה פרטית במעון ראש הממשלה, לנוחיותה. תקציב זה מתווסף לסכומים הגבוהים שנחשפו בדוח מבקר המדינה, ושאת האחריות עליהם ניסו הנתבעים להטיל על התובע.

דוגמה נוספת לאווירה הבזבזנית לכאורה של בני הזוג נתניהו, על-פי התביעה, ניתן לראות בחגיגות יום ההולדת של ראש הממשלה. לטענת נפתלי, החגיגות הפרטיות עם חבריו הקרובים של נתניהו נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה, כשהן מגובות בכמויות גדולות של אוכל. באחד המקרים, נטען, דווח על מספר גבוה יותר של משתתפים מאלה שנכחו בפועל, על מנת לאשר תקציב גבוה מהמותר.

לטענת נפתלי, באירוע המדובר, כמו גם באירועים רבים אחרים, נהגו בני הזוג נתניהו להוציא סכומי-עתק על גינון, "בידיעת הגורמים המוסמכים ובהנחייתם, ללא שלתובע יש כל אפשרות להשפיע על הוצאות אלה, ועל אף שלא היה בהן כל צורך", נכתב בכתב התביעה.

כמו כן, נפתלי מציין את הזמנות האוכל מבחוץ שחרגו מהתקציב וכן את הקופה הקטנה שבה השתמשה שרה נתניהו לרכישת משחת שיניים, בידיעה שהקופה לא נועדה לכך.

"מכל האמור עולה בבירור כי התובע אינו הגורם המוסמך ו/או המאשר את הוצאות המעון, וכי כל הוצאה, קטנה כגדולה, דורשת את אישורם של גורמים בכירים בהרבה. התובע היה אחראי על ביצוען של ההוראות אשר קיבל, וברי כי לא יכול היה לסרב לבצע את המוטל עליו על-ידי הגברת נתניהו ומר סיידוף (עזרא סיידוף, סמנכ"ל נכסים ומשאבי אנוש במשרד ראש הממשלה, ג"ג)", נכתב בכתב התביעה. "הפעולות המתוארות לעיל, כמו גם פעולות רבות אחרות מן הסוג הנ"ל, הן אלה אשר גרמו לניפוח ההוצאות במעון ראש הממשלה ולריקון הקופה הקטנה באופן תדיר, והאחריות על כך מוטלת על כתפיהם של הגורמים המנויים לעיל, ובוודאי שלתובע אין יד ורגל בדבר", נכתב.

הסכום אותו תובע נפתלי הוא חצי מיליון שקל.