נתניהו: "ניצחון גדול כנגד כל הסיכויים"

(עדכונים שוטפים) - סיכום תוצאות מדגמי הערוצים: 28 מנדטים לליכוד, 27 למחנה הציוני; לפיד עם כ-12 מנדטים, כחלון עם 9 מנדטים, בנט עם 8, החרדים עם 13, ישראל ביתנו ומרצ עם 5 מנדטים כל אחת

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

בחירות 2015 - ה"בליץ" של נתניהו עבד: תוצאות מדגמי ערוצי הטלוויזיה מעידות על סגירת הפער של הליכוד מול המחנה הציוני ולמעשה על שוויון בין רה"מ נתניהו ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. לפי המדגמים, שתי המפלגות הגדולות לקחו מנדטים יקרים מהמפלגות הקטנות יותר. שיעור ההצבעה עמד על 71.8% לעומת 66.7% בבחירות הקודמות ב-2013.

"ניצחון גדול כנגד כל הסיכויים", אמר הערב נתניהו אחרי פרסום המדגמים. ההערכה הרווחת היא כי הנשיא ראובן ריבלין יטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה ולא יכפה ממשלת אחדות.

להלן תוצאות המדגמים:

ערוץ 1: הליכוד - 28 מנדטים; המחנה הציוני - 27; יש עתיד - 12; הרשימה המשותפת - 12; כולנו - 10; הבית היהודי - 9; ש"ס - 7; יהדות התורה - 6; ישראל ביתנו - 5; מרצ - 5. עפ"י תוצאות מעודכנות של מדגם ערוץ 1 - מפלגת יחד של אלי ישי עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

ערוץ 2: הליכוד - 28; המחנה הציוני - 27; יש עתיד - 11; הרשימה המשותפת - 13; כולנו - 10; הבית היהודי - 8; ש"ס - 7; יהדות התורה - 6; ישראל ביתנו - 5; מרצ - 5.

ערוץ 10: הליכוד - 28 מנדטים; המחנה הציוני - 27; יש עתיד - 11; הרשימה המשותפת - 13; כולנו - 8; הבית היהודי - 8; ש"ס - 7; יהדות התורה - 7; ישראל ביתנו - 5; מרצ - 5.

נתניהו הזהיר מהקול הערבי

בשעות אחר הצהריים זימן רה"מ בנימין נתניהו בפתאומיות כתבים למעונו הרשמי ברחוב בלפור בירושלים ואמר כי ימסור הצהרה לתקשורת בשעה 17:45 אך ההצהרה ניתנה כשעה לאחר מכן. מפלגת יש עתיד עתרה נגד העברת דבריו של נתניהו בשידור במסיבת עיתונאים והעתירה התקבלה ע"י יו"ר ועדת הבחירות השופט סלים ג'ובראן, ולפיכך המסע"ת לא תועבר בשידור חי.

נתניהו מחה על החלטת ג'ובראן ומסר את ההצהרה הבאה: "כל היום הפוליטיקאים מדברים בתקשורת. ציפי, בוז'י ויאיר לפיד דיברו בכל אולפן אפשרי ועשו תעמולת בחירות בוטה. היחיד שהחליטו לאסור עליו לדבר בתקשורת - זה אני. ראש הממשלה מהליכוד. אף אחד לא יסתום לנו את הפה. במדינה דמוקרטית גם לראש הממשלה מהליכוד יש זכות לומר את דברו. הנה הדברים שהם רצו שלא תשמעו. אני אומר לכם אותם כאן בפייסבוק.

"אנחנו נמצאים במערכה גורלית. יש עדיין פער משמעותי בין העבודה לבין הליכוד. הדרך היחידה לצמצם את הפער היא לבוא אל הקלפי ולהצביע מחל. הפער בין העבודה לבין הליכוד נובע בראש ובראשונה מכסף זר שמוזרם בהיקפים עצומים לעמותות השמאל. מטרתן היא להחליף את ממשלת הליכוד בראשותי בממשלת שמאל, בתמיכת הרשימה הערבית.

"איימן עודה, יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, שתומך בהרצוג, כבר אמר שצריך לא רק להחליף אותי אלא גם להכניס אותי לכלא, על כך שהגנתי על חיי אזרחי ישראל ועל חיילי צה"ל. הם אומרים שהחמאס אינו ארגון טרור. זו היא הרשימה שתומכת בבוז'י, זו הרשימה שיש לו איתה הסכם. ממשלת שמאל שתהיה תלויה ברשימה כזו תכנע לכל אורך הדרך. ולכן יש מאמץ כביר של עמותות השמאל להביא בוחרים לגוש השמאל, בעיקר במגזר הערבי ובאזורי בחירה של השמאל.

"אני מבקש להבהיר: אין שום פסול בהצבעת האזרחים, יהודים וערבים כאחד, לפי ראות עיניהם. הפסול הוא בכך שכסף רב מחו"ל של עמותות וממשלות זרות, מביא אותם בהמוניהם לקלפי בצורה מאורגנת. כסף זר זה מעוות את הרצון האמיתי של אזרחי ישראל לטובת השמאל, ומעניק כוח מופרז לרשימה הערבית הקיצונית. זה יכול להקטין את גוש הימין באופן כזה שלא נוכל להרכיב ממשלה, אף על פי שרוב אזרחי ישראל תומכים במחנה הלאומי ובי כראש הממשלה מטעם הליכוד.

"לנו אין את עמותות השמאל, לנו אין את V15. לנו יש אתכם, מצביעי המחנה הלאומי. צאו בהמוניכם אל הקלפיות. יש עוד זמן. בואו להצביע מחל כדי לצמצם את הפער בין הליכוד לעבודה. אם הרכבת הממשלה תוטל עליי, ארכיב ממשלה של המחנה הלאומי. לא תקום ממשלת אחדות עם העבודה. אין דרך לגשר על הפערים בינינו. לכן אני פונה למצביעי המחנה הלאומי: אם אתם רוצים שאני ארכיב את הממשלה ולא השמאל - אתם חייבים להצביע רק לליכוד. רק מחל. אין שום מפלגה אחרת".

חרף טענת נתניהו: שיעורי הצבעה ממוצעים במגזר הערבי

מוקדם יותר היום, נתניהו העלה לפייסבוק שלו וידיאו בעניין הצבעות בשיעור גבוה לכאורה במגזר הערבי וכתב: "שלטון הימין בסכנה. המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים. לנו אין V15, יש לנו 'צו 8', יש לנו רק אתכם. צאו אל הקלפי, תביאו את החברים ובני המשפחה, הצביעו מחל כדי לסגור את הפער בינינו לבין מפלגת העבודה. בעזרתכם ובעזרת השם נקים ממשלה לאומית שתשמור על מדינת ישראל".

בפועל, שיעורי ההצבעה במגזר הערבי הינם ממוצעים. בארגון V15 דחו בתוקף את טענת נתניהו וכינו אותו "ראש ממשלה מפוחד ומבוהל שמלהג על אוטובוסים דמיוניים שמסיעים בוחרים ערבים לקלפיות. ארגון V15 מודיע שלא הפעיל היום שום מערך אוטובוסים ומתנדבי הארגון לא פועלים כלל במגזר הערבי. ארגון V15 קורא לכלל אזרחי ישראל להביא לקץ כהונתו הכושלת של נתניהו".

נתניהו הגיע במהלך היום לאשקלון ולאשדוד במטרה לקרוא לאנשים לצאת מהבית אל הקלפיות ולהצביע. "קיים חשש גדול שהפער בינינו לבין מפלגת העבודה גדל ולכן חשוב מאוד שכל מצביע במחנה הלאומי יצא מהבית ויצביע מחל", אמר נתניהו. "זה לא משנה אם הבית היהודי וכחלון יקבלו מנדט אחד יותר או מנדט אחד פחות. אנו נקים ממשלת ליכוד לאומית עם שותפינו הטבעיים. אבל אם לליכוד לא יהיו מספיק מנדטים, והפער לא ייסגר מול מפלגת העבודה, אז ציפי ובוז'י יקימו ממשלת שמאל בתמיכת המפלגה הערבית. אנחנו חייבים לצמצם את הפער כדי שנוכל להקים ממשלה לאומית".

גם יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, אמר לחדשות 2 Online כי "אנחנו נלחמים על כל קול, חייבים לעבוד קשה עד הרגע האחרון. זה הזמן שלנו להעניק תקווה לאזרחי המדינה, אסור לוותר על אף קול".

"נתניהו בפאניקה"

ח"כ אחמד טיבי הגיב על דבריו של נתניהו ואמר כי "נתניהו בפאניקה. הוא מסית נגד המצביעים הערביים שמנצלים את זכותם הטבעית והדמוקרטית ככל אזרח. נתניהו והליכוד מפחדים ולכן אני קורא לציבור הערבי לצאת לקלפי עוד ועוד כדי שביבי ימשיך להיות בפאניקה. השינוי בפתח". בתגובה לכך ענה נתניהו כי "הפסול הוא לא בהצבעת האזרחים הערבים בפני עצמה, אלא בכך שכסף ענק מחו"ל של עמותות שמאל וממשלות זרות מביא אותם בהמוניהם לקלפי בצורה מאורגנת - ובכך מעוות את הרצון האמיתי של כלל הבוחרים אזרחי ישראל לטובת השמאל".

גם שר החוץ אביגדור ליברמן הוסיף לשיח הגזעני, בנוגע לאזרחים ישראלים בעלי זכות הצבעה, וצייץ בטוויטר: "גם נתניהו יודע שאם הערבים נעים בכמויות אל הקלפי - רק ליברמן חזק יעצור אותם!".

ח"כ דב חנין פנה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה להסיר את קמפיין הליכוד השולל את הצבעת אזרחי ישראל הערבים בבחירות. חנין אמר כי "ראש ממשלה שמנהל תעמולה נגד הצבעת אזרחים בני מיעוט לאומי, עובר קו אדום של הסתה וגזענות. לדברים יש חומרה מיוחדת ביום הבחירות עצמו, שבו המסר לכלל האזרחים בישראל הוא להשתתף בבחירות, להצביע ולקחת חלק במערכת הדמוקרטית. מסר כזה, שמוצא על ידי ראש ממשלה, מעיד על אבדן דרך גמור ועל נכונות לשבור את כל העקרונות הדמוקרטיים למען הבטחת שלטונו".

ובמפלגת "יש עתיד" התייחסו להבטחה נתניהו לחרדים כי יצרף אותם לממשלה עתידית ויבטל את חוק השוויון בנטל, בראיון היום ל"כיכר השבת", והגיבו בזו הלשון: "לכל מי שעדיין לא הבין, ביבי הודיע היום על הצעד הראשון בממשלת ביבי ובוז'י למען החרדים, ביטול השוויון בנטל ומכירת חיסול של הקופה הציבורית".

לא הכל עבר חלק ביום הבחירות. אתר ועדת הבחירות המרכזית, בו ניתן לאתר את הקלפי שבה כל אחד אמור להצביע, נפל לסירוגין בשל כניסות רבות של גולשים, אשר קיבלו הודעת שגיאה והתקשו בשל כך לאתר את הקלפי אליו הם אמורים לגשת.

כתבות נוספות על הבחירות:

ראשי המפלגות הצביעו; כחלון: "לראשונה לא אצביע ליכוד - וזה בלב שלם"

בליכוד הודו - ונקנסו: הפיצו קלטת ישנה של כחלון

נתניהו שוב פוסל: התראיין לערוץ 10 רק כשבן כספית יצא מהאולפן

בדרכים, אל הקלפי: מה מציעות המפלגות בתחום התחבורה?

ומה חושבים בבורסה על היום שאחרי הבחירות?