רומן אברמוביץ' הוביל השקעה בחברת iAngels הישראלית

המיליארדר הרוסי לקח חלק בהשקעה של 2.25 מיליון דולר בפלטפורמה שמאפשרת להשקיע בסטארט-אפים ישראלים לצד אנג'לים מוכרים ■ משקיעים בולטים נוספים: המיליארדר מארק לסרי, ינקי מרגלית, גיגי לוי ודניאל רקנאטי

מור אסיא ושלי הוד-מויאל / צילום: שי יחזקאל
מור אסיא ושלי הוד-מויאל / צילום: שי יחזקאל

המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' ממשיך להשקיע בסטארט-אפ ניישן: אברמוביץ', באמצעות חברת ההשקעות שלו Millhouse Capital, לקח חלק בהשקעה של 2.25 מיליון דולר בחברת iAngels הישראלית של היזמיות מור אסיא ושלי הוד מויאל. השתיים הקימו את iAngels בשנה שעברה ופיתחו מודל השקעה בסטארט-אפים בסכומים נמוכים ובהתבסס על משקיעים פרטיים (אנג'לים) בעלי ניסיון. החברה גייסה בעבר כמה מאות אלפי דולרים וכך סך הגיוס של iAngels עומד על 2.6 מיליון דולר.

עבור רומן אברמוביץ', מדובר בהשקעה השלישית שלו בישראל - לאחר שהשקיע 10 מיליון דולר בחברת Storedot, שמפתחת טכנולוגיה להטענה מהירה במיוחד של סמארטפונים, וכן השקיע 2 מיליון דולר בחברת AcousticEye, שעוסקת בבדיקת צינורות באמצעות גלי קול.

"אברמוביץ' וחברת Milhouse Capital ראו ב-iAngels גישה למה שקורה בשוק הישראלי וליכולת להשקיע בחברות סטארט-אפ מקומיות", הסבירה אסיא.

אבל אברמוביץ' הוא לא השם המוכר היחיד ברשימת המשקיעים החדשים ב-iAngels. שמות בולטים נוספים כוללים את מארק לסרי, ממייסדי קרן הגידור המובילה Avenue Capital Group ומבעלי קבוצת ה-NBA מילווקי באקס, והמיליארדר האוסטרלי אלכס וויסליץ. משקיעים ישראלים מובילים שלקחו חלק בגיוס הם גיגי לוי, דניאל רקנאטי, ינקי מרגלית, דיוויד אסיא ועוד.

רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס
 רומן אברמוביץ' / צלם: רויטרס

מלבד המשקיעים הפרטיים הבולטים, לא פחות מעניין הוא שכמחצית מהגיוס החליטו אסיא והוד מויאל לגייס באמצעות הפלטפורמה של iAngels. הפלטפורמה של החברה מאפשרת למי שאינו משקיע מן השורה להפוך לכזה באמצעות השקעה של סכום קטן יחסית וכחלק מ"קבוצת רכישה" גדולה יותר וכך בעצם לקבל ערך משותף טוב יותר להשקעה.

הבחירה בסטארט-אפים הכדאיים להשקעה נעשית על-ידי החברה עצמה ובכפוף להמלצות שמתקבלות מאנג'לים מובילים שעובדים בשיתוף פעולה עם החברה ושמחויבים אף הם להשקעה מצידם. לדברי אסיא, החברה הצליחה לגייס תוך יממה בלבד מיליון דולר דרך הפלטפורמה.

הוד מויאל הוסיפה וציינה כי "התמיכה הבינלאומית שלה זכינו מצד המשקיעים מאפשרת לנו לבנות משהו שנותן ערך אמיתי למשקיעים בפלטפורמה - יכולת להשקיע בסטארט-אפים ישראלים וגם לעשות מזה כסף". לדבריה, "אנחנו מאפשרים להם להשקיע בצורה מאוד איכותית כי אנחנו משלבים ליווי של אנג'לים מוכרים לצד מחקר מעמיק שאנחנו מבצעות על הסטארט-אפים עצמם".

לדברי השתיים, הגיוס הנוכחי, שנסגר לפני מספר חודשים אך רק היום הותר לפרסום, יאפשר לחברה לגדול ולפתח מוצרים נוספים על-גבי פלטפורמת ההשקעות שלהן. אחד הכיוונים שנבחנים הוא שוק משני (Secondary Market), כך שמשקיע שרוצה לממש את אחזקותיו לפני האקזיט יוכל לעשות זאת ומנגד משקיע חדש שרוצה להיכנס יוכל לרכוש ממנו את האחזקות.

מאז השקת הפלטפורמה בינואר אשתקד, 15 סטארט-אפים גייסו באמצעות הפלטפורמה מלבד iAngels עצמה, שגייסו 5.5 מיליון דולר. בין החברות ש-iAngels השקיעה בהן ניתן למנות את Nanorep, Hello Doctor, Myroll ועוד.