אברמוביץ' משקיע בחב' ישראלית שעוסקת בבדיקת צינורות

המיליארדר ישקיע 2 מיליון דולר ב-AcousticEye הישראלית ■ לפני חודש השקיע אברמוביץ' 10 מיליון דולר ב-StoreDot הישראלית

המוצר של  AcousticEye / צילום: ירון וינברג
המוצר של AcousticEye / צילום: ירון וינברג

המיליארדר רומן אברמוביץ ישקיע יותר מ-2 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ הישראלית AcousticEye. החברה עוסקת בבדיקת צינורות והיא עושה זאת באמצעות גלי קול. החברה מנתחת את האופן שבו גל הקול מוחזר ונעזרת במידע כדי לקבל מידע מדויק לגבי תקינות הצינורות. אקוסטיקאיי הוקמה בשנת 2005 ומאז גייסה, כולל הסבב הנוכחי, כ-16.5 מיליון דולר. רשימת המשקיעים בחברה כוללת את סקויה, את Israel Cleantech Ventures ושורה ארוכה של משקיעים פרטיים.

יואב הראל, מנכ"ל אקוסיטקאיי אמר היום כי "אנחנו מעריכים מאוד את החלטתו של אברמוביץ' להצטרף למשקיעים האחרים במימון צמיחת החברה. השקעה זו מעידה על הערך העצום שחברת אקוסטיקאיי מציעה לסקטור האנרגיה, והיא מהווה אישור הן לכוחה של טכנולוגיית הליבה שלנו והן ליכולות הפיתוח שלנו".

גילי רענן מסקויה אמר: "אנחנו מברכים על השקעה אסטרטגית זו באקוסטיקאיי. זהו אישור נוסף מהשוק על הערך המוסף הייחודי שהחברה מציעה לתעשייה הגלובלית של בדיקות אל-הרס, המוערכת במיליארדי דולרים. הטכנולוגיה של אקוסטיקאיי נמצאת בשימוש בידי חברות מרכזיות בתחום ייצור החשמל ובתחום הנפט והגז והיא משפרת את היעילות התפעולית שלהן באופן משמעותי".

המייסדים של אקוסטיקאיי הם טל פכטר, שמכהן כיום כנשיא החברה וד"ר נועם אמיר שמשמש כמנהל התפעול. פכטר, יוצא התעשייה האווירית, סיפר בעבר בראיון ל"גלובס" על הקושי לתכנן מערכת צינורות. "ראיתי שחסר מכשיר שמאפשר לשלוח תדר במקום אחד ולדעת איזה פאנל צריך לפתוח", אמר. בהמשך דרכו עבר פכטר לעבוד בחברת Sleep-Up, שעסקה בהפרעות נשימה בשינה. "אמרתי לעצמי", סיפר, "הלוואי שהיינו יכולים לדעת איפה במערכת הנשימה נמצאת החסימה".

המוצר של אקוסטיקאיי עשוי להתאים למגוון תעשיות שעושות שימוש בצינורות, לרבות נפט וגז, חשמל, כימיקלים, נייר, מזון ומיזוג אוויר. החברה מתמקדת בתחום שנקרא מחליפי חום. מדובר בצינורות שמוצבים אחד ליד השני, כאשר אחד מהם חם והשני קר. החברה מעריכה כי מחליפי חום לא יעילים עלולים לגרוע כ-0.25% מהתל"ג של מדינה מערבית.

"המודל העסקי שלנו", סיפר פכטר, "מאפשר להחכיר את הציוד במחיר נמוך ולשלם פר-בדיקה. ככל שמבצעים יותר בדיקות, המחיר פר-בדיקה יורד. השימוש במכשיר שלנו מקצר תהליכים למשתמש, אז יש לו אינטרס לשלם עליו".

הון של 12.1 מיליארד דולר

הונו של רומן אברמוביץ' הוערך במגזין פורבס בשנת 2011 ב-12.1 מיליארד דולר. אברמוביץ' הוא הבעלים של קבוצת הכדורגל הבריטית צ'לסי, אותה רכש בשנת 2003. לפני כחודש השקיע המיליארדר 10 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ הישראלית StoreDot, שפיתחה מוצר שאמור לאפשר להטעין סמארטפונים בתוך פחות מ-30 שניות.