מסתמן: ראובני-פרידן זכה במכרז על תקציב AIG

על התקציב התמודדו גם מקאן, אדלר-חומסקי, יהושע וגיתם

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון משרד הפרסום ראובני-פרידן יטפל בתקציב בפרסום של קבוצת הביטוח AIG - כך נודע ל"גלובס".

זאת בתום מכרז ערוך ומתיש במיוחד שכלל מספר שלבים של מצגות קריאטיב והצעות מחיר. ראובני פרידן גבר בהתמודדות על התקציב על קבוצת אדלר חומסקי, גיתם BBDO ויהושע TBWA.

תקציב הפרסום של קבוצת aig עבר בשנים האחרונות לא מעט תהפוכות. במשך מספר שנים הוא טופל בזרמון גולדמן אך כשהשותפות בין הדר גולדמן לאיילון זרמון נקלעה למשבר רגע לפני שהמשרד הגיע לסוף דרכו בפורמט המקורי שלו יצאה הקבוצה למכרז לצורך בחירת משרד פרסום חדש.

למרות שבאופן טבעי המכרז עורר עניין רב זכה בתקציב משרד קטן יחסית LEAD שגבר במכרז על משרדים גדולים וחזקים ממנו. LEAD יצרו את הקונספט של "הכול בקונטרול", אבל ב-AIG לא רוו נחת מהקו החדש והחליטו לאחר שנה וחצי של התקשרות עם LEAD לצאת למכרז נוסף. שני המתמודדים העיקריים על התקציב בסבב זה היו משרדי הפרסום מקאן תל אביב וראובני-פרידן, ומקאן זכה.

תחת מקאן גובשה לחברה אסטרטגיה תקשורתית חדשה: לתפקיד הפרזנטור גויס הקומיקאי ערן זרחוביץ' - הנחשב לאחד הקומיקאים הפופולריים בתעשייה, שגילם את תפקיד "איש הלאמה".

אבל הקו החדש לא זכה לאוהדים רבים בשוק, ובניגוד לחברות ביטוח אחרות לא הצליח להביא תוצאות - לפחות לא בפרמטרים גלויים ופומביים כמו מדד הפרסומות הזכורות והאהובות. במשך תקופה ארוכה דובר על חוסר שביעות רצון מהקו של מקאן אבל רק לאחר שנה וחצי הוחלט ב-AIG לעשות מעשה ולבחון אלטרנטיבות אחרות.

בשלב הראשון הוגדר המהלך כבדיקה לא רשמית אך בהמשך התברר כי מדובר במכרז לכל דבר. למקאן ניתנה האפשרות להתמודד על התקציב שוב מול ראובני פרידן אדלר חומסקי גיתם ויהושע.

עבור ראובני פרידן מדובר בהישג משמעותי משני טעמים. תקציב AIG הינו תקציב גדול מבחינת היקף כספי: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה בשנה החולפת פרסמה AIG בהיקף של 63 מיליון שקל במחירי מחירון. ב-2013 התקציב היה גבוה יותר ועמד על 94 מיליון שקל.

אך לא פחות חשוב מזה תקציבי ביטוח נמצאים באוויר לאורך כל השנה. אין להם "פיקים" שכן אנשים עושים ביטוח כל השנה, אין בתחום עונתיות והצורך בטלפונים בכל עת מכתיב באופן טבעי אינטנסיביות פרסומית גבוה. לפחות לחלק מהנהלת ראובני פרידן יש היכרות מקצועית מוקדמת עם התקציב: המנכ"ל המשותף זיו קורן כבר עבד על התקציב בעת ששימש סמנכ"ל במשרד הפרסום זרמון גולדמן כך שבמקרה ההתקשרות הנוכחי זמן ההסתגלות אמור להיות קצר יותר.

עתה צריך לראות האם הפעם מדובר בהתקשרות שתחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר או ששוב בעוד כשנתיים יתכנסו בכירי המשרדים למכרז נוסף.

ב-AIG בחרו שלא להגיב לידיעה.