מחיר הדלק יעלה ביום רביעי ב-6 אגורות ל-6.52 שקלים לליטר

תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי ■ עלייה זו ממשיכה עלייה בחודש הקודם, ונובעת מעליית מחירי הנפט בשבועות האחרונים בכלל ובימים האחרונים בפרט

תחנת דלק / צילום: תמר מצפי
תחנת דלק / צילום: תמר מצפי

על רקע העלייה המתמשכת במחירי הנפט, יעלה מחיר הדלק בישראל בלילה שבין שלישי לרביעי ב-6 אגורות לליטר. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 6.52 שקלים לליטר, עלייה של 6 אגורות ממחירו כיום (עלייה של 0.93%). תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי.

עלייה זו ממשיכה עלייה במחיר הבנזין בחודש הקודם, ונובעת מעליית מחירי הנפט בשבועות האחרונים בכלל ובימים האחרונים בפרט. העלייה בימים האחרונים מגיעה על רקע תקיפת סעודיה בתימן. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד היום על 48.8 דולר לחבית, לעומת 42.6 רק לפני עשרה ימים. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד היום על 56.4 דולר, לעומת מחיר של 53 דולר לפני עשרה ימים.

מחיר הדלק בישראל נקבע ב-4 הימים האחרונים של החודש, בהתבסס על מחיר הנפט באותם ימים בבורסת הדלקים Lavera שבצרפת. לא מדובר, כידוע, ביחס של 1:1 בשל המיסוי הגבוה בישראל המהווה למעלה מ-50% ממחיר הדלק.