שופרסל נתנה החזר כספי חלקי על מוצרי פסח - שלא כדין

החזרתם מוצר מזון של פסח? למרות שאנחנו בשלהי החג, אתם זכאים להחזר מלא של כספכם, והרשתות לא יכולות לעוות את הוראות החוק ולתת החזר חלקי ■ שופרסל: "ככל שהסכום לא הוחזר במלואו, מדובר בתקלה נקודתית"

החזרתם מוצר מזון של פסח? למרות שאנחנו בשלהי החג, אתם זכאים להחזר מלא של כספכם. הרשתות לא יכולות לעוות את הוראות החוק ולהחזיר החזרים חלקיים - כפי שעולה מסיפור שהעלה הצרכן ג' לפייסבוק.

ביום חמישי האחרון רכש ג' מספר אריזות של קמח מצה בסניף שופרסל נווה אפק בראש-העין. על כל אחת מהשקיות שילם כ-8 שקלים. אתמול (ג') הוא ביקש להחזיר את אחת האריזות לסניף. אלא שהסכום שהסכימה הקופאית להחזיר לו עמד על 50% מהעסקה, קרי 4 שקלים. היא הסבירה כי כל המחירים של המצרכים לפסח - העוגיות, המצות וכו' - הוזלו ב-50%, ועוד מעט אף אחד לא יקנה את זה.

עו"ד תמר פינקוס, הממונה על הגנת הצרכן, מסבירה כי "משיקולי בריאות, מוצרי מזון אסור כלל להחזיר, אך אם רשת או חנות מחליטה לקבל את המוצר חזרה, חלים עליה כל הכללים - כלומר השבת הסכום שהצרכן שילם במלואו. אין לה אפשרות להחזיר לו חצי מחיר משום שכעת המוצר נמכר בהנחה או מפני שלא יהיה לו ביקוש בעוד כמה ימים. הצרכן זכאי למלוא ההחזר".

משופרסל נמסר בתגובה: "החוק מחייב החזרת מוצרים בשווי 50 שקל ומעלה, ורשת שופרסל לפנים משורת הדין נוהגת במדיניות החזרת מוצרים בכל מוצר שהוא, בכל סכום, וזאת כדי להיטיב עם לקוחותיה. ככל שבמקרה הפרטני המדובר לא הוחזר הסכום במלואו, הרי שמדובר בתקלה נקודתית, ואנו מצרים על כך ומזמינים את הלקוח להגיע לסניף ולקבל את הסכום".