נעילה חיובית בוול סטריט; מניית פריגו הוסיפה 4.5%

מאקרו: מכירות הבתים הקיימים עלו יותר מהצפי; מלאי הנפט בארה"ב טיפס לשיא חדש ■ דוחות: פייסבוק, מקדונלד'ס, קוקה קולה, EBay ובואינג ■ סין הודיעה כי תאפשר לחברות סליקה בינ"ל גישה לשוק המקומי

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בעליות שערים. זאת בצל נעילה מעורבת בבורסות אירופה ולאחר העליות בסיום המסחר באסיה. מחירי הנפט נסחרו היום בתנודתיות עם נטייה לעליות לאחר פרסום דוח מלאי הנפט בארה"ב. המשקיעים הגיבו בין היתר לדוחות של חברות ענק שפורסמו לפני הפתיחה, כאשר דוחות פייסבוק ואיביי יפורסמו בתום המסחר. וול סטריט סיימה אתמול בין ירידה לעלייה של 0.5%.

בזירת המאקרו פורסמו היום ב-17:00 נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש מארס, שעלו ב-6.1% לקצב שנתי של 5.19 מיליון, הקצב הגבוה ביותר מזה 18 חודשים. הצפי בשוק עמד על עלייה לקצב מכירות של 5.08 מיליון יחידות, לעומת 4.88 מיליון בתים שנמכרו בחודש הקודם.

ב-17:30 פורסם דוח מלאי הנפט לשבוע שהסתיים ב-18 באפריל, שהצביע על גידול במלאי של 5.3 מיליון חביות נפט לרמת שיא חדשה של 489 מיליון חביות, כך ע"פ נתונים שפרסם משרד האנרגיה האמריקאי. בשוק ציפו לתוספת של עד 3.2 מיליון חביות נפט לאחר תוספת של 1.294 מיליון חביות בשבוע שקדם לו. למרות נתונים אלה, החוזים על הנפט נסחרים בעליות לפי שעה.

טבע ומיילאן המשיכו לבלוט על רקע הצעת הרכש העוינת שנתנה הראשונה לשנייה אתמול, במחיר של 41 מיליארד דולר. פריגו , הצלע השלישית במשולש, דחתה הלילה את הצעת הרכש ממיילאן תמורת 29 מיליארד דולר.

בתוך כך, ב-CNBC פורסם היום דיווח לפיו מיילאן מתכננת להציע הצעת רכש חדשה לפריגו, כזו שתכלול את כל ההתחייבויות הפיננסיות שלה.

מניות ויזה ומאסטרקארד זינקו עד כ- 4% במחזורים גבוהים מאוד וזאת ברקע ההודעה של הממשל בסין לפיה הוא יאפשר גישה לשוק הסיני, שמוערך בכ-6.8 טריליון דולר, לשחקניות בינלאומיות מתחום הסליקה.

בגזרת הדוחות לרבעון הראשון של 2015, צפויים היום מבול דיווחים מחברות גדולות:

מקדונלד'ס פרסמה תוצאותיה לפני פתיחת המסחר ורשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 84 סנט למניה והכנסות של 5.96 מיליארד דולר. בשוק ציפו לרווח נקי של 1.06 דולרים למניה על הכנסות של 5.96 מיליארד דולר.

קוקה קולה עקפה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על רווח נקי של 48 סנט למניה, בעוד קונצנזוס האנליסטים עמד על רווח נקי של 42 סנט למניה.

פייסבוק צפויה לדווח לאחר הנעילה על רווח של 41 סנט למניה.

■ גם EBay צפויה לדווח לאחר הנעילה על רווח של 70 סנט למניה.

בואינג דיווחה על עלייה של 38% ברווח הרבעוני ל-1.34 מיליארד דולר או 1.87 דולרים למניה. ההכנסות טיפסו ב-8% ל-22.15 מיליארד דולר. בשוק ציפו לרווח נקי של 1.81 דולרים למניה.