שוק התרופות גועש: פריגו דוחה את הצעת הרכש ממיילאן

כשבועיים לאחר שקיבלה הצעה להירכש ב-29 מיליארד דולר, שהיוו פרמיה של 25% - פריגו מודיעה כי הדירקטוריון דחה פה-אחד את ההצעה, בטענה כי "היא לא משקפת הערך האמיתי ולא משרתת את בעלי המניות"

שוק התרופות גועש: דירקטוריון פריגו דוחה פה-אחד את הצעת הרכש שקיבלה החברה ממיילאן תמורת 29 מיליארד דולר. כשבועיים לאחר שקיבלה הצעה רשמית ממיילאן, כפי שנחשף ב"גלובס", החברה הודיעה הלילה לבורסה כי היא סבורה שהצעת הרכש שהיוותה פרמיה של 25% למניות פריגו בבורסה לא משקפת את ערכה האמיתי ואינה משרתת את האינטרס של בעלי המניות.

דחיית הצעת הרכש של מיילאן את פריגו מגיעה מספר שעות לאחר הצעת הרכש הענקית שהציעה טבע למיילאן תמורת 41 מיליארד דולר, פרמיה של כ-21% על מחיר השוק. נכון לעכשיו מיילאן כבר הצהירה שהיא מתנגדת להצעה של טבע להשתלט עליה, ומעדיפה לרכוש את פריגו כדי ליצור "חברת פארמה עולמית מובילה ומגוונת, עם פלטפורמה מסחרית שאי-אפשר להשתוות אליה".

פריגו נסחרת בבורסת NYSE בניו יורק וכן בבורסה בת"א בשווי של 27.15 מיליארד דולר. לחברה יש שני מפעלים בישראל, בירוחם וברמת חובב, והיא מעסיקה כ-1,200 עובדים בישראל. מנכ"ל פריגו הוא ג'וזף פאפא.

היום פריגו היא חברת תרופות גנריות שמובילה בארה"ב את שוק התרופות ללא מרשם, המשווקות תחת מותגים פרטיים של החנות המוכרת אותן. נוסף על כך, יש לה פעילות בתחום המזון לתינוקות ופעילות בתחום הווטרינריה.