חוות-דעת: ערוץ 10 יקבל רישיון - אם ישלם מעל 70 מיליון שקל

היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, מאשרת כי הרשות רשאית להניק רישיון לערוץ 10, "אם נוכחה כי בעל הזיכיון שילם את חובותיו"

ערוץ 10 יוכל לקבל רישיון לערוץ טלוויזיה בעוד חודשיים - אם ישלים את כל חובותיו העומדים על למעלה מ-70 מיליון שקל.

על-פי חוות-דעת שהעבירה היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, ליו"ר מועצת הרשות, אוה מדז'יבוז', היא מאשרת כי המועצה רשאית להניק רישיון לערוץ 10, "אם נוכחה כי בעל הזיכיון שילם את חובותיו". לצד שורה של ערבויות והתחייבויות, הערוץ גם יצטרך להשלים במהלך שידוריו את חובות התוכן שלו מהשנים שעברו.

בתוך 4 ימים אמורה מועצת הרשות השנייה לקבוע האם ערוץ 10 כשיר לבקש רישיון. כפי שפורסם בראשונה בריאיון שנערך ב"גלובס" עם יו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', בפני הרשות השנייה סלולה הדרך להעניק רישיון לערוץ 10, גם ללא תיקון חקיקה. אולם עד אז עליו למצוא פתרון ל-24% ממניותיו שנמצאים בנאמנות, ולשלם את מלוא חובותיו על-פי חוק.

הערוץ יצטרך לשלם עד ה-30 במאי סכום של 44 מיליון שקל ערבויות בנקאיות, 1 מיליון שקל ערבות מזומן, 10 מיליון שקל נוספים כתבי התחייבויות של בעלי המניות, ובין 15-17 מיליון שקל ערבויות על מחויבויות תוכן, ובנוסף יצטרך לפנות לשר התקשורת בבקשה להישאר באפיק 10, אם ברצונו לעשות כך, ועל-פי החלטה זו הוא עשוי לשלם סכום נוסף, כך גם על שימוש בסימני חברת החדשות. בנוסף יהיה עליו לשלם "ביד" על הארכת זיכיון שקיבל בשנתיים האחרונות ולהסדיר זאת מול האוצר.

"הקביעה בעניינו האם חומרת ההפרות בתחום התוכן בתקופת הזיכיון ועד ה-6 בינואר 2015 ונסיבותיהן, אינה מצדיקה את דחיית הבקשה לרישיון, מצויה בסמכות המועצה", כתבה עו"ד שמיר. "ואולם כאמור, על הפעלתה של סמכות זו להיעשות תוך עריכת הליך בדיקה ראוי ותוך מתן משקל הולם לשיקולים הרלוונטיים השונים ואיזון ביניהם".

עו"ד שמיר מאשרת את לשון החוק וכותבת כי על המועצה לשקול את "יכולת הכספית והכלכלית של בעלי העניין בישראל 10" ולבחון את מצבם של בעלי המניות - יוסי מימן וארנון מילצ'ן. אם מצבם אינו "מניח את הדעת", רשאית המועצה לבקש מהם להסדיר את הדבר.

ערוץ 10 מסיים בחודש יוני את הארכת הזיכיון המיוחדת שקיבל לפני הבחירות. לפני כחודש הגיש הערוץ בקשה רשמית לקבלת רישיון. על בסיס בקשתו וחוות-הדעת של עו"ד שמיר, אמורה בסופו של דבר מועצת הרשות השנייה לקבל את הכרעתה בימים הקרובים.